torsen skrev:
I ditt ställe skulle jag till att börja med göra en kravspecifikation.
Det är ju inte samma domkraft till en 4" höjd Land Rover Defender som till en Mazda 3, kanske sänkt, och med kjolpaket.
SWEDOL har alternativ för de flesta krav.
För låg lyfthöjd kan kompenseras med klossar(men är inte att rekommendera).
För hög lägsta lyfthöjd kan kompenseras genom att köra upp bilen på plankor.
Har du eget garage eller tvingas du ha domkraften i bagageutrymmet på bilen.
Många olika saker att väga in - förutom priset - som jag tycker du ska bortse ifrån, emedan en domkraft är en låntidsinvestering.
Själv har sedan bortåt 40 år tillbaka en NIKE 1 1/4-tonnare.
Liten men inte lätt.
Lägsta höjd 10 cm.
Högsta höjd 46,5 cm.
Järnhjul(naturligtvis).
Flitigt använd men aldrig strulat.
Reservdelslista medföljde med data på alla packningar m m.
Skulle jag köpa ny i dag blev det nog JULAs lilla Racingdomkraft som just nu säljs rabatterat.
Tack vare den låga vikten(aluminium) lätt att ha med sig.
Dock befarar jag att den lilla rullen fram kan orsaka besvär ute i spenaten.