Hej alla
eftersom det fortsätter att hända grejor så tänkte jag berätta lite om det, bilen blev ju som sagt stulen och av mig återfunnen med enbart stöldskador på dörren. Försäkringsbolaget har ersatt skadorna och jag har hämtat bilen för cirka två veckor sedan nu. Under tiden den stod hos lackeraren så var det ytterligare en eller flera ur den förlorade generationen som gick bärsärkagång på närmare tio bilar och kraschade rutor och prinssessan var ett av offren. Jag fick en diffus polisrapport i brevlådan om att min bil har varit utsatt för skadegörelse(inga detaljer) och jag ringer efter det till BMW. De har inte fått någon information om det och de ska kolla upp detta och återkommer därefter till mig, " det stämmer att din bil har blivit utsatt för skadegörelse, det är rutor som har krossats men det är fixat nu" jaha säger jag, ok när är bilen klar " om en vecka( då har bilen redan varit där i två veckor) ingen ursäkt eller jag beklagar verkligen det inträffade...icke så nicke...naturligtvis hann de inte fixa bilen på en vecka utan det tog ytterligare några dagar....någon lånebil hade de inte utan det är f-bolagets ansvar genom försäk(tillägg krävs)
Jag hämtade prinsessan en fredag strax före stängning, solen brände och sommaren var jäkligt närvarande, jag betalade och gick ut till bilen, då ser jag till min förskräckelse att BMW har monterat standard dörrhandtag( prinsessan har ett utrustningspaket som heter individual Avus edition med många detaljer med texten Motorsport vilket även finns som en relief på dörrhandtag, dessa är dessutom dyra som ni kan läsa tidigare i denna projekttråd), då blev jag lite ledsen i ena ögat, jag går in och påpekar detta, servicekillen ar ingen koll eftersom det är reservdelssnubben som har beställt. Jag får information om att denne ringer mig på måndag, den dagen går och även tisdag, jag ringer BMW på onsdag och då är reservdelssnubben sjuk,(det finns två där så jag vet inte vad den andra gjorde då)
Får ett mejl i torsdags och reservdelssnubben undrar vad ärendet handlar om, jag förklarade det igen och sedan har det varit tyst och lytt. Jag besiktade prinsessan en andra gång i måndags(måste in igen eftersom en lampa till bromsljus passade på att ge upp) besiktningsmannen sätter sig baksätet för att kolla bältena, han rycker plötsligt till, han har då skurit sig på en glasbit, jag hittade flera senare när jag dammsuger bilen.( Varför är det så svårt för vissa att utföra någon form av aktivitet till åtminstone 90 %?)
Som ni förstår är jag inte särskilt nöjd
och fortsättning följer, i veckan fick prinsessan sträcka ut i 80 mil och andas lite norrländsk frisk luft genom luftburken och visst svävar hon fram
det känns ibland helt overkligt att hon för två år sedan stått i en lada i norrland med halm och råttor och tynat