3203
Sök

Volvo 240 b230fk trimmad SLÖ

5 Inlägg
20 april 2015
Trådstartare
#1
tjena har en volvo 240 -89 me b230fk motor.

gjort på bilen

16T turbo
R spridare
BTR
sportluftfilter
3" LMM
viking bränslechip för de
3 tums avgassystem
svetsdiff

laddar 1.2 bar den går fint över hela registret men känns ändå trött.. kan den få för lite bränsle förrän den inte hackar vid högre varv? (kör på 98oktan) behövs det tändningschip eller backa tändningen? toppen är dock en 530 orörd med orginal kam men..

0-100 7.4sek
burna på 2an har den inte ork till
uppskattat 210hk kanske??

tycker bara att den borde vara piggare? nån som har förklaring? Mvh

786 Inlägg
21 april 2015
#2
Koppling slut?...

med 200 hk skall den nog kunna börna i 2an...

Vilken kam sitter i?

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

5 Inlägg
21 april 2015
Trådstartare
#3
den börjar va lite slut men slirar då inte på 1.2bar iallafall. prövade ladda 1.5 då slirar den dock..

sitter t-kam orginal tror ja:)

får handla en förstärkt tryckplatta, klarar man sig utan att byta lamell?

786 Inlägg
21 april 2015
#4
Köper du ny tryckplatta äre lika bra att köpa ny lamell då också.

Men om du ej kan slira på 2:an dör bilen bara bort då eller varvar den som attan å hjulen står still?

För tycker de är lite knasigt att du ej kan lägga en börn i 2:an när ja kan det med min B200k på ynka 100hk med Svetsat wink

Det staten inte tjänar på är olagligt.
Ljuger man för staten så är det ett brott, ljuger staten för oss så kallas det politik.
Volvo 240 projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=276361
Volvo 245 Projektet! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=282813

5 Inlägg
21 april 2015
Trådstartare
#5
okej, va ska man ha för lamell då som pallar??

nä den orkar inte varva för svag helt enkelt

är din orginal 240? utväxling?

10 163 Inlägg
21 april 2015
#6
Inte så att kamremmen sitter något kugg fel då känns som något jag skulle ha kollat upp. Då blir dom slöa och orkeslösa.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

5 Inlägg
21 april 2015
Trådstartare
#7
får kolla så de inte är de!

Refined
1 770 Inlägg
21 april 2015
#8
Jag gissar också kamrem, kolla det.
Brukar ofta kännas som om bilen motar sig själv när det väl skall börja hända något. Även att turbo/grenrör kan bli onormalt varma under enklare körningar

1 Inlägg
27 april 2015
#9
jag gissar på att det är bromsen som är felet

Hobby Fotograf
650 Inlägg
27 april 2015
#10
SammeJonsson skrev:
jag gissar på att det är bromsen som är felet

Haha okej, kan du utveckla det påståendet? Varför tror du det? smile


5 Inlägg
28 april 2015
Trådstartare
#11
SammeJonsson skrev:
jag gissar på att det är bromsen som är felet

okej Einstein! själv tror jag det inte sitter i bromsen men!


Sök