Tänkte komma med en liten uppdatering till
Fick upp fk:n i motorstativet för nån vecka sedan och började plocka isär toppen.
Tog isär toppen och la den i galltvåls bad i ungefär 2 dygn sen fick de torka ytterligare 2 dygn.
Blev helt okej enligt mig med tanke på hur dyngigt de såg ut innan
Slipade in ventilerna i 531an samt monterade nya ventiltätningar, bytte till KLracings hårdare ventilfjädrar och mätte in ventilspelet, var helt okej 0,40 på de två längst bak mot fördelarn men resten vare 0,35 på (skall vara mellan 0,30-0,40)
Sen åkte de nya 12:9 bultarna på plats (köpt på KL Racing) samt KL:s orginal topplockspackning.
Sen åkte även toppen på idag så nu är det snart dags för inflyttning av motorn till motorutrymmet
Här är skillnaden på orginala ventilfjädern samt den nya hårdare
Inte så hemskt mycket kvar nu, väntar på bränslebox som borde komma inom ett par dagar sen tänkte jag lacka lite prylar i trevliga färger(bilder kommar sen)
Haaaadeeee!