Tanken är att visa er min resa med att få bilen så fin som möjligt innan sommaren. Bilen är i bra skick i grunden så jag kommer mestadels satsa på styling men även fixa till de små felen.
Tjena! Igår kunde jag äntligen hämta mitt efterlängtade paket från skruvat dock så har jag fått fel blinkers.. Bilderna på hemsidan stämde inte överens med vad man fick men verkar som att jag får skicka tillbaka de Iallafall så böt jag bromsbeläggen bak och monterade strålkastarna! Dock ser det lite fult ut med fel blinkers men får leva med de tills jag får de nya. Är riktigt nöjd med strålkastarna!!
Så dåliga var de inte men skönt att ha bytt runtom!
Tjena! Har mekat lite med bilen idag och sen varit ute och sladdat lite i nysnön med eriksjostedt här på garaget Monterade min aktiva baslåda oxå som satt i min förra bil, blev riktigt bra ljud! Drog alla kablar snyggt så de inte syns så det tog sin tid.. Testade också värmepistol på stänkskydden och vilken skillnad! Tog även bort plastskyddet som satt på stötfångaren bak för att skydda mot repor. Klistret fick jag pilla med en bra stund men allt gick bort och drog på lite vax efter Som nytt! Men nu bilder!
Hallå! idag och igår snöade det nå enormt men gick ut idag och monterade blinkersena och det blev riktigt bra! Sedan bar det iväg för att sällskapa polarn som skulle byta däck, MrErozen på garaget. Han har en extremt fin S70 som ni bör se! nu äre bara ut och använda fyrhjulsdriften på de snöiga vägarna!
Hallå där! idag var ett historiskt ögonblick för pärlan! Slog om till 27000 mil och går så fint! Är det någon här som har bra erfarenhet av dåliga hjullager? Höger fram på min e bytt men vibrerar en del över 100 km/h. :o
Jepp är extremt tröttsamt och vissa företag har riktigt dålig retur service medans andra har avsevärt bättre.. detta var en av de sämre tyvärr..
Ja, skiljer mycket mellan olika företag. Trist. Skruvat skickar väl rätt snabbt men jag har aldrig testat på deras retur/garantiservice.
BlackAss skrev:
Hallå där! idag var ett historiskt ögonblick för pärlan! Slog om till 27000 mil och går så fint! Är det någon här som har bra erfarenhet av dåliga hjullager? Höger fram på min e bytt men vibrerar en del över 100 km/h. :o
Jepp är extremt tröttsamt och vissa företag har riktigt dålig retur service medans andra har avsevärt bättre.. detta var en av de sämre tyvärr..
Ja, skiljer mycket mellan olika företag. Trist. Skruvat skickar väl rätt snabbt men jag har aldrig testat på deras retur/garantiservice.
BlackAss skrev:
Halloj! Varit en skitig vecka på vägarna så kände att volvon var värd en tvätt
Har lagt en beställning på ett bättre begagnat bakluckehandtag med rätt färg för min ser så tråkig ut.. Sedan ska färg beställas snart så jag kan börja lacka lite delar!
Nu var de lackade delarna monterade och jag måste säga att jag är nöjd för att ha lackat allt själv! Sköljde även av bilen eftersom den var svart av skit knäpp en kall nu och trevlig helg!
Tjena! Var ett tag sen nu inte hänt så mycket på bilen på ett tag pga. bytt bil osv. Men den fick sig en rejäl tvätt igår och en vaxning, välbehövt! Imorgon ska den besiktigas så vi får se hur det går!