5165
Sök

AUXingång HJÄLP E38 740!

58 Inlägg
28 april 2015
Trådstartare
behöver hjälp med hur jag kan koppla in AUX på min bmw e38 740 1997 med cd växlaren i bagaget! finns huvudenhet + org bandare och extra montad original växlare i bagaget!   

hur ska jag koppla in AUX'en?

mvh johan

golf -85

Meldem
117 Inlägg
28 april 2015
Det finns inget AUX-uttag eller AUX-läge i radiomodulen. Det enda du kan göra är att skarva på en lös aux-kabel på ljudsladdarna till bandaren i kupén eller CD-växlaren i bagaget.

Jag håller på med ett sånt projekt just nu och väntar på en aux-kontakt som kommer med posten imorrn. Tänkte ta några bilder och så på hur jag kommer göra!smile

Mitt tips är att använda sladdarna som finns framme i kupén till bandspelaren och göra ett uttag. Sen får man ha en kassett i enheten så den tror att TAPE-mode ska användas. Det spelar ingen roll om du har en Boardmonitor eller en vanlig panel, ljudsladdarna till bandaren ser likadana ut ändå. (Blå/Brun/Svart och Gul/Brun/Svart).

58 Inlägg
29 april 2015
Trådstartare
jag har dragit ut bandspelaren!  den har bass och treble och loud inställningar osv.      och bakom finns det just högtalarsladdar vill varje högtalare BLÅA och GULA sladdar!  jag jag klippa och skarva ihop med AUX eller det har ja provat och då funkar det inte och höjja eller sänka på stereon, bara på telen! vad ska jag göra har gjort fel helt enkelt,  ska man hoppa på kablarna då dom sitter ihop och sen ta bort bandet i själva kasetten och sen spela genom aux? BYGLA KABLARNA?

golf -85

58 Inlägg
30 april 2015
Trådstartare
beskriv nu hur jag ska koppla in aux kabeln på bandaren.!   är det på utgående högtalarkablar eller på något annat ? på utgående kan det ju inte vara för då driver ju aux enheten högtalarna? så det måste ju kopplas in på något innuti bandaren som går från ''ljudupptagaren i spelaren''??

golf -85

58 Inlägg
30 april 2015
Annars ett hett tips kika runt på blocket efter en Nokia N8 .Jag hade en i min e38 varför köpa en gammal Nokia ?

1. Inbyggd fm sändare som funkar äckligt bra och förvånansvärt bra ljud från original stereon

2 . Gps med ordentligt bra motagning

Eller gör en fulvariant så tar du bort cigguttaget i baksätet och monterar fm sändare på insidan och drar kabeln mot stereon smile

58 Inlägg
30 april 2015
En annan detalj vilket funkar bra så får du tv i bilen den går ju på analoga nätet

Köp en digitalbox för 12v så får du in några kanaler eller så köper man en parabol för husvagn och monterar i hatthyllan så är de bara o kolla på tv i bilen smile

Sök