3455
Sök

Gratis bensin, tips på rolig hållbar bil 40-90k

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 241 Inlägg
6 maj 2015
Evildan skrev:
Mack skrev:
Sushikocken skrev:
Så skulle man haft en dragkula på stridsvagnen på den så man kan dra husvagnen efter då man åker genom europa.

Är inte en Centurion som en rullande husvagn annars?
I och med att den är tömd på ammunition kan man väl tex ligga i förrådet?
Tak över huvudet..ska vara toaletten då som fattas.

Finns det ingen nödutgång nedåt? Då lever den upp till namnet isf.

När jag körde IKV91 i lumpen hade vi en nödlucka i golvet man fick pröva att krypa ut genom......fan va trångt det va!!!!
Naturligtvis borde det finnas sådana luckor i de flesta stridsvagnar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Evildan
6 maj 2015
Mack skrev:
Evildan skrev:
Mack skrev:

Torde ju finnas. Men är väl ett as att öppna varje gång man ska "till", så att säga.
Och inte direkt diskret?

Är diskretion något att fundera över i ett dylikt fordon? Ingen insyn åtminstone.

Nackdelen är väl att den drivs av TD120 och dom går inte på bensin. sad
Senast redigerat av Evildan (6 maj 2015)

Sleeper
3 084 Inlägg
6 maj 2015
Mack skrev:
Sushikocken skrev:
Så skulle man haft en dragkula på stridsvagnen på den så man kan dra husvagnen efter då man åker genom europa.

Jag tänkte mer på en liten tigertank från WW2 med ägget bakom och allt målat i hippe tema.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Evildan
6 maj 2015
Vettemannen skrev:
Evildan skrev:
Mack skrev:

När jag körde IKV91 i lumpen hade vi en nödlucka i golvet man fick pröva att krypa ut genom......fan va trångt det va!!!!

/Benny

Hägglundare...
Får man ut huvudet så bör man kunna göra som björnarna när dom är skitnödiga. big_smile

4 Inlägg
6 maj 2015
Trådstartare
Haha skippar nog att köpa någon pansarvagn blir lite jobbigt att åka E4:an genom södra sthlm med den.. Men Eldoradon var ett bra tips iaf.

Alltså 90% av bilarna vi får in är bilar som inte har gått igenom bes, inte bilar som har stått i flera år.. så att bensinen ska vara dålig är inte stor risk. En jag jobbar med har kört de senaste 9 åren på bensin därifrån utan minsta problem. Han har någon Opel från 05 typ. Sen blandar vi verkligen inte diesel i samma oljefat utan vi har olika.

Får se vad de blir, ska sälja mina bilar jag har nu och köpa något kul. Eller om man har kvar X5:an.

Men är väldigt sugen på  en MB ml 55 Amg, någon som har erfarenhet av dom? smile

Forummoderator
26 341 Inlägg
6 maj 2015
Evildan skrev:
Mack skrev:
Evildan skrev:

Torde ju finnas. Men är väl ett as att öppna varje gång man ska "till", så att säga.
Och inte direkt diskret?

Är diskretion något att fundera över i ett dylikt fordon? Ingen insyn åtminstone.

Nackdelen är väl att den drivs av TD120 och dom går inte på bensin. sad

Beror ju kanske på vart man parkerar.
En camping är ju förmodligen att föredra för att dra nytta av ytterliggare bekvämligheter, men frågan är om man blir insläppt?
Om inte så går det ju att parkera..ja egentligen vart som helst.

Sushikocken skrev:
Mack skrev:
Sushikocken skrev:

Jag tänkte mer på en liten tigertank från WW2 med ägget bakom och allt målat i hippe tema.

Aah, du tänker så. Lite hippiebusstema, som på 60-70talet. Skulle ju kunna se intressant ut!

Evildan skrev:
Vettemannen skrev:
Evildan skrev:

/Benny

Hägglundare...
Får man ut huvudet så bör man kunna göra som björnarna när dom är skitnödiga. big_smile

"Nöden har ingen lag", brukar det ju heta..
Senast redigerat av Mack (6 maj 2015)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Aldrig nöjd
804 Inlägg
6 maj 2015
Om soppan blir dålig fortare än mellanmjölken på Konsum är det väl inte så konstigt om företaget tillåter hög omsättning på den? Ganska märkligt att folk direkt börjar anta att det enda som kommer in är skogsvrak med bensin kvar från 40-talet..

Livet är för kort för att äga Volvo.

57 Inlägg
6 maj 2015
Är ju perfekt tillfälle att köpa wankel. rx7 & rx8 finns ju inom budgeten. Annars en impreza, evo eller något engelskt med V8.
Senast redigerat av miatasimon (6 maj 2015)

7 439 Inlägg
6 maj 2015
sthlm123 skrev:
Haha skippar nog att köpa någon pansarvagn blir lite jobbigt att åka E4:an genom södra sthlm med den

Jojo, sätt på en svensk flagga på den så får du se att en pansarvagn inte är fel i Hallunda och Botkyrka m fl delar söder om stan.lol

Sök