Tjenare:D
Jag är på gång att skaffa mig en ny kärra och är lite kluven...
Har nämligen hittat två modeller som jag starkt tycker om, ena är en Audi S4 B5 (varje tonårings dröm), den andra är en e46 330ci.
Audin är stark med sina 265 hästar med 400Nm, medan BMW fortfarande går bra med sina 231Hk och 300Nm.
S4a har länge varit en drömbil, och nu har jag fått tag i en som jag kan få för en billig peng med fina blåa inredningen, själva bilen är Nogaro blue, gått ca 23tusen mil och kommer att få en ny kamrem medskickad vid affären.
Bmwn är en 2001 med full CSL paket, samt m3 gälar (lite udda först men har verkligen lärt mig gilla det!) samt automat med HK- ljudpaket.
Jag undrar, om ni som har erfarenheter med båda bilarna har några synpunkter på hur jag bör göra? Audin är nog roligare att se på, medan bmwn ger en större lyxig känsla.
Frågor ang S4 B5
*Hört så mycket skit om Audis v6or nu, men så länge man håller service intervallet 500-1000mil beroende på hur man kör, så borde det väl vara rätt klart?
*Hur är ljudet i en S4a generellt, vet att det säkert finns olika ljudpaket, men hade en 00a 1.8Ts förut med org högtalare som lät högt och bra. Isf något i samma stil eller värre? I bmw 330 t.ex. är de värre ljudpaketen ofta vanligare.
Frågor ang 330Ci
*Automatlådan... Har någon dåliga erfarenheter med dessa? isf så berätta gärna vad som hände och hur det löste sig.
Audin kommer gå på ca 10tusen mindre än bmwn att köpa, sen om något går åt h-e vet man ju aldrig
Bmwn är dock helt klar och kommer inte behövas göra något med. Audin är org, så kan alltid mappa den och pynta den efter min egna stil och göra den personlig för mig.
Tack så mycket för mig och ber om ursäkt om denna post är förvirrande, hehe!
Hare gött;)
Mathias