3918
Sök

Bromsvätska försvinner, Audi A4 2010 1.8T manuell

1 661 Inlägg
18 juni 2015
Trådstartare
#1
Bilen är alltså en A4 enligt rubrik.
Bromsvätskan försvinner någonstans. Runt oken är det torrt och nipplarna är åtdragna.
En Meca-verkstad har felsöt men hittade inte heller något utan fyllde på och bad bilägaren återkomma om lampan började lysa igen.

Bromsarna tar och känns bra.

Vad finns det kvar att felsöka? Kan det vara något med kopplingen att den trycker ut vätska någonstans?
Det tar ca 4-5 veckor mellan gångerna innan den varnar och bilen körs ca en mil varje dag.

2 845 Inlägg
18 juni 2015
#2
Läckage på huvudcylinder så den läcker i bakkant och in i bromsservon?

1 661 Inlägg
18 juni 2015
Trådstartare
#3
Borde man inte kunna se det på insidan då?
Det är torrt och fint ovanför pedalerna och på insidan torpedväggen.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
18 juni 2015
#4
CC72 skrev:
Borde man inte kunna se det på insidan då?
Det är torrt och fint ovanför pedalerna och på insidan torpedväggen.

Sitter inte bromsservon i motorrummet?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

516 Inlägg
18 juni 2015
#5
Testa att lossa huvudbromscylinder från bromsservon, vet inte men det kanske sitter knöligt till, men för att utesluta att den läcker där. Borde ju synas under bilen om det läcker så pass


1 661 Inlägg
18 juni 2015
Trådstartare
#6
Ja det borde ju iaf vara fuktigt någonstans i motorrummet men hittar ingenting. Har testat lägga under pappskivor och även dom förblir torra.

516 Inlägg
18 juni 2015
#7
Är det hydraulisk koppling på bilen om det läcker från slavcylindern in i kopplingskåpan, känns kopplingen ok


>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 243 Inlägg
18 juni 2015
#8
MickeEng skrev:
Är det hydraulisk koppling på bilen om det läcker från slavcylindern in i kopplingskåpan, känns kopplingen ok

Det är ju bromsvätska som försvinner, eller går både broms och koppling i samma system och samma påfyllning?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

7 Inlägg
18 juni 2015
#9
Har samma teori som uhlin som svarade tidigare. Om du inte ser några läckage eller fuktningar någonstans är det mycket troligt att det är huvudcylindern som trycker oljan genom tätningen så oljan hamnar bakom. Kan inte några detaljer om din bil men har den en vaccumklocka bakom huvudcylindern kan oljan hamna där.

7 Inlägg
18 juni 2015
#10
Har samma teori som uhlin som svarade tidigare. Om du inte ser några läckage eller fuktningar någonstans är det mycket troligt att det är huvudcylindern som trycker oljan genom tätningen så oljan hamnar bakom. Kan inte några detaljer om din bil men har den en vaccumklocka bakom huvudcylindern kan oljan hamna där.


Sök