Liten update: Upplands Motor vägrade ta i bilen ens med tång eftersom den är "trimmad" så jag fick tillbaka bilen utan åtgärd. Nu har Bra Bil tagit på sig att fixa problemet men med överenskommelsen att dom inte kopplar in någon dator i diagnosuttaget eftersom det tydligen "kan skada deras datorer" eftersom bilen är trimmad... får se efter torsdag om bilen går som den ska igen.
Liten update: Upplands Motor vägrade ta i bilen ens med tång eftersom den är "trimmad" så jag fick tillbaka bilen utan åtgärd. Nu har Bra Bil tagit på sig att fixa problemet men med överenskommelsen att dom inte kopplar in någon dator i diagnosuttaget eftersom det tydligen "kan skada deras datorer" eftersom bilen är trimmad... får se efter torsdag om bilen går som den ska igen.
kan bara hålla med, vilka jävla företag. det enda som kan hända om dom kopplar in deras dator mot en bil som är chipad är att om dom uppdaterar bilens mjukvara är att bilen blir orginal igen så att deras datorer skulle ta skada är skitsnack.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
håller med er det är absurt och löjligt, innan vi flyttade så hade jag en liten Meca verkstad som gjorde service på mina bilar, även min dåvarande trimmade V40 och dom kunde köra diagnostik utan problem, tyvärr så bor vi nu ca 10 mil från den verkstaden så det är inte riktigt möjligt för mig att lämna bilen där längre annars hade jag gjort det.
håller med er det är absurt och löjligt, innan vi flyttade så hade jag en liten Meca verkstad som gjorde service på mina bilar, även min dåvarande trimmade V40 och dom kunde köra diagnostik utan problem, tyvärr så bor vi nu ca 10 mil från den verkstaden så det är inte riktigt möjligt för mig att lämna bilen där längre annars hade jag gjort det.
Vart i sthlm bor du? Kan rekommendera många bra här. Jobbar med att serva verkstäder.. (säljer delar via autoexperten)
håller med er det är absurt och löjligt, innan vi flyttade så hade jag en liten Meca verkstad som gjorde service på mina bilar, även min dåvarande trimmade V40 och dom kunde köra diagnostik utan problem, tyvärr så bor vi nu ca 10 mil från den verkstaden så det är inte riktigt möjligt för mig att lämna bilen där längre annars hade jag gjort det.
Vart i sthlm bor du? Kan rekommendera många bra här. Jobbar med att serva verkstäder.. (säljer delar via autoexperten)
Fick tillbaka bilen igår, dom bytte ut avlastningsventilen, laddet har gått upp till 0.7 innan låg det på 0.4 fick den gamla ventilen men jag kunde inte se några synliga skador på membranet, dock så känndes fjädern lite klen eller typ trött i materialet och det kärvade lite till och från. Nya Forge avlastningsventilen gav snabbare respons från turbon dvs gasar du och släpper och gasar igen så kommer trycket tillbaka mkt snabbare än innan. Nu pyyschar det men det kvittrar fortfarande lite men nu vid högre tryck och inte på alla växlar hmmm..., läckage någonstans kanske...
bsr steg 2 är det på bilen så vitt jag vet, köpte den beggad på en firma och dom gav mig en pärm med en massa kvitton och en ppc box. Vet ej vad den kan ha laddat innan för det satt ingen mätare , det är något jag monterat för att hålla koll på laddet.
Felsökt vidare, den nedre slangen var söndernypt och övre slangen som går direkt till turbon var också nypt vid slangklämman, dessutom så sitter det någon metall förstärkning i plaströret som går över motorn, den på turbosidan där hade metallförstärkningen åkt ur och röret var deformerat, värmde röret och pressade tillbaka metallförstärkningen, hoppas att detta löser alla laddtrycks fel.
just beställt ny IC från do88.se såg när jag plockade ner fronten att IC samt AC kylaren har fått sig en smäll vid något tidigare tillfälle, undre delen böjd uppåt och inåt. Tar det säkra för det osäkra och byter IC.