2043
Sök

Chevrolet Van 1989 - Tändning har slutat fungera

CSR
167 Inlägg
24 juni 2015
Trådstartare
Hej på er alla kunniga! smile

Jag och en polare har precis köpt en Chevrolet Van från 1989, men tändningen har av någon anledning slutat fungera?

Det jag menar är att när man stoppar nyckeln i tändningslåset och drar den till radioläge/tändningsläge eller för att starta bilen så händer det ingenting längre? Ingen reaktion i intrumentpaneler och inte ett knyst från motorn. Ström finns det i bilen, ligger just nu på 12,9 volt. Allt ljus fungerar både in och utvändigt.
Problemet började efter att vi hade plockat isär dörrsidorna på den då elhissarna inte var rätt ihopsatta med rutorna, men efter att vi satte ihop dörrsidorna igen så funkar ingenting som har med tändningen att göra. neutral

Tror ni att felet kan sitta någonstans i dörrarna? Eller kan det vara så att någon säkring någonstans i bilen har gått? Vi har kollat säkringarna som sitter vid torpedväggen på förarsidan och under motorhuven men alla verkar vara hela.

Nu är varken jag eller min kompis så kunniga på Chevrolet van då det är första vanen som vi äger, så vi hoppas på att ni har några förslag på vart felet kan sitta? wink

All hjälp vi kan få är vi tacksamma för! Tack på förhand.

~ Kör hårt, men lugnt! ~

296 Inlägg
24 juni 2015
Köp en Testmejsel 24Volt och leta en timme så hittar ni avbrottet !!

Sök