4017
Sök

moped fråga?

70 Inlägg
31 maj 2007
Trådstartare
Jag fick en ganska gamal moped av en som jag tänkte försöka mecka ihop, den har ståt stilla länge och så. Jag börja göra rent allting förgasare, tank mm. men nu har jag också märkt att jag inte får någon gnista på tändstiftet.
Mopeden är en monark med tomos motor. Frågan är då varför jag inte får någon gnista. Jag kolla alla jordningar till den dosan som är istället för brytarna. men ändå ingen gnista.
Jag vet inte om jag är helt fel ute men om jag tar en multimeter och håller på tändhatten och jord och kickar så borde jag ju få ett Volt värde alltså att det går ström igenom där. Jag får ett värde när jag kickar men ändå får jag ingen gnista. hmm?

ge mig gärna goda råd vad jag ska gå vidare med!

tacksam för svar

MVH

med lem
1 925 Inlägg
31 maj 2007
byt tändstift och tändhatt

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Kettunen
31 maj 2007
Byt tändspole,

94 Inlägg
31 maj 2007
prova mät kabeln eller byt spolen

saab 93-cupé

- De är jag de.
354 Inlägg
31 maj 2007
...eller kondensator...eller kassa lödningar... eller kassa kablar...

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

Klyphuggare
328 Inlägg
31 maj 2007
Tryck in fingret i tändhatten och kicka så får du direkt reda på om det är nå krut i systemet.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

Leg. Spådam
816 Inlägg
31 maj 2007
Byt till ett forum för mopeder istället för ett forum där mopeder är förbjudna...

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

70 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
Merclone skrev:
Byt till ett forum för mopeder istället för ett forum där mopeder är förbjudna...

Off topic
Här kan du diskutera allt som inte har med bilar att göra.

Det tolkar jag som det är okej att ta upp en fråga om mopeder, men jag kanske har fel?
Du verkar veta bättre!

Leg. Spådam
816 Inlägg
1 juni 2007
S3BB3 skrev:
Merclone skrev:

Off topic
Här kan du diskutera allt som inte har med bilar att göra.

Det tolkar jag som det är okej att ta upp en fråga om mopeder, men jag kanske har fel?
Du verkar veta bättre!

Räckte det inte att du skrev det i min gästbok? Nej, mopeder (och a-/epa-traktorer) är inte tillåtna på garaget.org, det står tydligt i reglerna som du uppenbarligen inte ägnat allt för stor tid åt att studera.

Two words; You LOSE!

Kettunen
1 juni 2007
Men varför bry sig??? Han fråga bara en simpel sak......
Regler är till för att brytas

Leg. Spådam
816 Inlägg
1 juni 2007
Kettunen skrev:

Säger snubben som hoppade på en kille som frågade om ljud i en epa... Snacka om att bita sig själv i röven...

Two words; You LOSE!

Kettunen
1 juni 2007
Merclone skrev:
Kettunen skrev:

Säger snubben som hoppade på en kille som frågade om ljud i en epa... Snacka om att bita sig själv i röven...

Mums mums herr polis

70 Inlägg
1 juni 2007
Trådstartare
Merclone skrev:
Kettunen skrev:

Här är killen som vet allt om alla här!

Kettunen
1 juni 2007
Håller med. Akta er för honom för annars kanske det är han som är o snokar i våra rövar

Leg. Spådam
816 Inlägg
1 juni 2007
Kettunen skrev:
Merclone skrev:
Kettunen skrev:

Mums mums herr polis

Du inser att du gjorde precis samma sak som jag och inte riiiiktigt kan övertyga som virtuell badboy nu va?

Two words; You LOSE!

Kettunen
1 juni 2007
Merclone skrev:
Kettunen skrev:
Merclone skrev:

Mums mums herr polis

Du inser att du gjorde precis samma sak som jag och inte riiiiktigt kan övertyga som virtuell badboy nu va?

Öhh?? Vad fan har badboy med saken att göra???
Han med den epan skrev ju typ han ska köpa en epa med mds ljud i. Vad fan är det för mening att skriva så för då????

Inte fan skapar jag en ny tråd och skriver wiee jag ska köpa en volvo 740 som har mds baslåda & steg . Bilder kommer........

Leg. Spådam
816 Inlägg
1 juni 2007
Spelar ingen större roll vad han skrev, det var ditt svar som var det intressanta i frågan, eller hur?

Two words; You LOSE!

Kettunen
1 juni 2007
Merclone skrev:
Spelar ingen större roll vad han skrev, det var ditt svar som var det intressanta i frågan, eller hur?

Nee. Klart som fan att det spelar roll vad man skriver eller... Annars hade jag ju inte skrivit så!
Men grejjen var det att han hade inget att komma med.....
Det HAR MOPED killen här att göra i alla fall! Han ber om hjälp o vi svarar förutom negativa polisen dårå...
Menmen orkar inte tjöta med män som inte fått *** på ett tag! Thats it.

Leg. Spådam
816 Inlägg
1 juni 2007
Kettunen skrev:
Merclone skrev:

Nee. Klart som fan att det spelar roll vad man skriver eller... Annars hade jag ju inte skrivit så!
Men grejjen var det att han hade inget att komma med.....
Det HAR MOPED killen här att göra i alla fall! Han ber om hjälp o vi svarar förutom negativa polisen dårå...
Menmen orkar inte tjöta med män som inte fått *** på ett tag! Thats it.

Grejen är den att du inte har nånting att komma med. Och på tal om att få ***, jag har i alla fall fått det NÅN GÅNG... Snälla pojk, mogna till...

Two words; You LOSE!

Administratör
11 955 Inlägg
1 juni 2007
Dessa allmänna regler gäller alla Garagets medlemmar och tillämpas över hela webbplatsen om inget annat anges. För att publicera en bil i garaget gäller särskilda regler.
§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget.org ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

Låst... (delvis för att ni krånglar så mycket och inte kan föra en vuxen dialog...)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök