Gällande S60n så skulle jag då, som kan Volvo, reagera över förbrukningssiffran eftersom det är helt omöjligt att köra den motorn på så lite vid blandad körning. Landsvägskörning möjligen. I övrigt så är bilderna dåliga, tror det har mycket med saken att göra. Grejen med S60 av den årsmodellen är också att det generellt är yngre som inte vill ha kombi som köper en sån. Då får man skräddarsy annonstexten efter det en sådan målgrupp anser som viktigt.
Generellt ligger en del bilar länge ute på blocket för att annonsen är rena lögnen. Var och tittade på en S80 -01 förra sommaren som skulle vara en välvårdad bil med 18 000 mil på mätaren och två ägare, varav säljaren haft bilen sedan -04. Bilderna visade en bil i toppskick. Jag åker iväg till säljarens adress för att titta på bilen. Det fattas rutlister, bilen är blästrad av stenskott fram, det är bucklor, repor och en smärre parkeringsskada på främre kofångaren. Bilderna är uppenbart tagna i rätt vinkel. Sätter mig i bilen och startar motorn. Direkt dyker det upp ett meddelande i färddatorn "Automatväxellåda service erfordras". Vinterdäcken som skulle vara fina och ingå visade sig vara totalt blankslitna friktionsdäck. I det läget hade jag personligen inte skrivit att vinterdäck ingår i annonsen. Jag tackade för mig ganska omgående och färden på 7 mil enkel resa visade sig vara i onödan. Och just det, det heter inte "full servicebok" när din kompis har servat bilen och någon har plitat i boken när servicen skedde. Det är visserligen bra att ni skrivit upp det, men...
Så, för att få sålt en bil är ärlighet ett ganska bra tips.
Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.