Tja!
Då var det dax igen, nytt projekt!
När 740 veemern väl började bli klar så kände jag att de inte var någon kul bil att åka i eller hålla på med. Så den lades ut på blocket.se och de gick ett par dar med lite olika bytes förslag men inget jag fastnade för så där direkt, men sen kom bytes förslaget mot e30in upp och den verkade hyffsat vettig i karossen men motor rummet och lacken var katastof!! kablar överallt, kylaren hängde på tre kvart, tattar målat utan att ens slipat ner eller rengöra innan. men men de är en bmw och en E30! det blev byte och vi for hemåt med e30in på kärran.
Väl hemma tog jag och körde över den till jobbet och hissade upp den och den var helt tok slut i i trösklar, bagage, lite i golvet. Men som den idiot man är så var de bara å ringa till närmast plåtverkstad och köpa 2 kvadratmeter karosseriplåt å börja laga... 4 dagar senare och 25 timmars kvällsarbete så rullades den över till garaget igen nu kunde de roliga äntligen börja!
Nuvarande setup.*M30B35 chippad annan kamaxel skall lämna ca 240hk och 340-350nm
*3" avgas med 2 fullflödes dämpare.
*Cooperring packning med 12:9 blut itoppen
*Std getrag låda 5vxl.
*4 puckad sinter med 765 tryckplatta
*325 bakvagn med hårdare dämpare och fjädrar.
Kommande updateringar av setup*Hårdare dämpare och fjädrar fram.
*Kolla över framvagnen vad som behövs bytas (ev powerflex kit)
*Sportstol
*Hydraulisk handbroms
*Dra nya bränsleledningar.
*Plocka i lite nödvändiga extra mätare, vatten temp, oljetryck.
*Flytta bak batteri.
*Underredsbehandla hela bilen.
*Lacka matt svart, matt mörk grå, el nått liknande.
*Uppgradera bromsarna. (Slitsade skivor och några gooa belägg typ redstuff)
Önske plander * Bygga turbo
* Bur
* Byta motorstyrning. (MS, Vems, LINK)
Bilder
På väg hem.
Bagaget
Under
Igen lagt reservhjuls balja
Upp kapat och väntar på lite go plåt.
Allt för denna gång.
Håll utkik efter nästa update!
// Simon