jesper080 skrev:
Hejsan är på jakt efter ny bil och hittat en som fallit mig i smaken, tänkte höra vad ni tycker. Jag tycker den ser väldigt fräsch o fin ut
http://www.blocket.se/stockholm/A8_4_2_ … 11&w=1 Nåt man ska se upp för på dessa bilar ? Är dem driftsäkra osv ? Dem ser ju minst sagt sjukt bekväma ut att åka i. samt att 310Hk Bör ge gott med klös ifall man har lust att gasa ibland
Uppskattar feedback o svar
Jesper
Enl annonsen verkar bilen schysst. Relativt nybytt kamrem, så inget du behöver oroa dig för på ett antal år. Nya bromsar runt om, så inte heller där kommer du behöva lägga ned några pengar. bytt olja i lådan. Växlar den bra så lär den även gå ett bra tag till.
har ägaren haft bilen länge, så att det inte är en bil som hoppat runt en massor på senare år så lär den även vara underhållen. Och Dessa bilar ÄR driftsäkra! Problemet är när tex samma bil åker runt i tre år hos 15 gasglada ägare som ingen vill lägga ned pengar på bilen, ja då blir det antagligen ett dåligt exemplar.
Men verkar bilen schysst, och ägaren har haft bilen ett tag. Ja då får du ett riktigt komfortlok för kaffepengar,
Bilen kostar ju "inget" så är ju trafikförsäkring som gäller=billigt. Är det inte några direkta reparationer som behöver göras så är det enda du bör oroa dig för sopparäkningen.
Jag hade en A8 4.2q 04a för ett par år sedan, visst nyare karossen. Men samma princip. Gammal lyxbil billigt.
Va 19 bast och inte speciellt tät, nyss tagit studenten. Så köpte självklart receptet för ekonomisk ruinering som alla här på garaget säkert skulle såga mig för. Importerad lyxbil, ej full servicebok, inga garantier, "billigast på blocket" Ville bara ha en A8 4.2q 03-10 modellen.
Hade den i ca 2 år. Enda som egentligen gick sönder och behövde bytas var servopumpen. ca 1000:- beg. och hastighetsmätardelen i mätarhuset va väl också någon tusenlapp eller två.
Sen la man ju självklart pengar på rekond, lack, 20" smidda fälgar osv. Men va ju valfritt för att jag tyckte toppskick var najs.
I jämförelse har jag reparerat min F10 för typ samma pengar i enbart baklampor som pajat. Och detta är ändå receptet för perfekt billigt ägande. (Sv-såld, aukt.handlare, full bok. "nästan ny bil")