3908
Sök

Yamaha DT 50

12 Inlägg
24 augusti 2015
Trådstartare
Tjena, det e så att jag har en kompis som har en Yamaha DT50 från typ 199x llr nått sånt o de e så att när man kört den en bit och man stänger av den, när den sen ska startas igen så startar den inte så länge motorn e varm.

Tror den får gnista osv men vet inte så mycket mer än de. nån som har nån aning?
Får ursäkta om detta e skrivet i fel tråd med tanke på att jag inte hittade en ''moped/cross'' del

PS. Ursäkta om de e lite fakta o gå på men om nån vet så e jag tacksam för svar smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
25 augusti 2015
Ja det är helt galet tyvärr. Det finns ingen kategori för mopeder då dessa inte är välkomna på g.org tyvärr.

Hade två dt50 när det begav sig. Båda med samma problem du beskriver. Testa att springa igång den. Det funka på mina. Är sjukt låg komp i dessa även när de är fräscha. Men testa först att springa igång den. Går det får man börja med att kolla vart kompet läcker. Antingen tätar inte kolvringar eller blåst packning mellan cyl och topp. Kompisen blåste sin toppackning oräknerligt antal gånger. Lycka till

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

1 661 Inlägg
25 augusti 2015
"Tror" den får gnista räcker inte riktigt. Antingen får den gnista eller inte.

Ta lös stiftet och sätt fast det i tändhatten. Lägg därefter stiftet mot cylindertoppen och kicka så får du se om det blir någon gnista. Testa även att byta stift om det aldrig är gjort. Men som den här ovanför skriver så är dom väldigt lågt kompade redan från start och det känns som om man trampar med en trasig kick.

Annat är det med riktiga mopeder som puch Dakota mfl smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 september 2015
13§ Vett och etikett
Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
Var trevlig och respektera andras åsikter.
Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år är inte tillåtna.
Skrik inte - Använd inte VERSALER, "!!!!!!!!!!", "?????????" eller liknande.
Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!

Låser tråden med hänvisning till det fetstilta urklippet från reglerna.

Mvh Tommy, Moderator

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök