2876
Sök

min volvo 940 går bara på 3 cyl

429 Inlägg
17 maj 2007
ronne skrev:
jonas 740 skrev:
ronne skrev:

Nån som har nån bild på hur tempgivaren ser ut? är osäker på vilken det är...

Den sutter nästan under 3ans insugsrör snett åt vänster har jag för mig med svartkontakt med metall lås.

Som Lamdba lampan tänds så måste du ju ha felkoder, har du kollat vad du har för felkod?

felkoder menar du då den där lilla plastkåpan man lyfter bort och sen tar stiftet o trär ner i sex små hål tills det lyser? iaf så har jag gjort det och det lyser på sexan men jag har ingen handbok så jag kan kolla det.

Japp menar den lilla "plastkåpan" där kan man kolla blink koder, tryck i stiftet i 2:an och 6:an en sen tryck på knappen i ca.1sek sen kollar du av felkoderna det kan lagras fler än en, typ 1-1-1 inga felkoder sen finns det massa olika...
Kolla det sen skriv till min gästbok (får du snabbar svar) vad du hade för felkoder så kollar jag upp vad de betyder.

796 Inlägg
17 maj 2007
Trådstartare
jonas 740 skrev:
ronne skrev:
jonas 740 skrev:

Den sutter nästan under 3ans insugsrör snett åt vänster har jag för mig med svartkontakt med metall lås.

Som Lamdba lampan tänds så måste du ju ha felkoder, har du kollat vad du har för felkod?

felkoder menar du då den där lilla plastkåpan man lyfter bort och sen tar stiftet o trär ner i sex små hål tills det lyser? iaf så har jag gjort det och det lyser på sexan men jag har ingen handbok så jag kan kolla det.

Japp menar den lilla "plastkåpan" där kan man kolla blink koder, tryck i stiftet i 2:an och 6:an en sen tryck på knappen i ca.1sek sen kollar du av felkoderna det kan lagras fler än en, typ 1-1-1 inga felkoder sen finns det massa olika...
Kolla det sen skriv till min gästbok (får du snabbar svar) vad du hade för felkoder så kollar jag upp vad de betyder.

okey så jag ska trycka i stiftet i 2an o sexan och sen blinkar det så jag kan läsa av som en kod eller har jag fattat fel?!

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

429 Inlägg
17 maj 2007
stämmer bra tryck i stiftet sen trycker du på knappen... tex 2 blink vänta 2-3sek 3 blink vänta 2-3sek 2 blink då blir det en felkod 2-3-2

796 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
hmmm kopplar i lambda sonden nu, det finns 3 kablar från den ena änden det är 2 svarta och en blå.
och från den andra änden 2 vita och en svart det ska väl inte spela nån roll vilka dom 2 vita och dom 2 svarta sitter ihop med.

796 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
ronne skrev:
hmmm kopplar i lambda sonden nu, det finns 3 kablar från den ena änden det är 2 svarta och en blå.
och från den andra änden 2 vita och en svart det ska väl inte spela nån roll vilka dom 2 vita och dom 2 svarta sitter ihop med.

hmm skitsamma lambda sond lampan lyser fortfarande hur jag än kopplar. Vad kan då vara felet är det där lambda sond kabeln kommer ifrån då var nu det är nånstans?

796 Inlägg
2 juni 2007
Trådstartare
Skönt bilen går nu kopplade om lambdan, fast lampan kommer upp o lyser fortfarande. Det tycker jag är lite skumt. Tack för alla inblandade som hjälpt till med felsökning wink

//ronne

429 Inlägg
2 juni 2007
ronne skrev:
Skönt bilen går nu kopplade om lambdan, fast lampan kommer upp o lyser fortfarande. Det tycker jag är lite skumt. Tack för alla inblandade som hjälpt till med felsökning wink

//ronne

Gött att bilen funkar nu. Testa att ta bort säkring 1(finns bakom askkoppen) och tryck dit den igen så brukar lambda lampan slocka om det inte finns något fel kvar.

93 Inlägg
2 juni 2007
min gick också på på 3cylin..  kan det vara samma problem på den?

Sök