4004
Sök

Byta handtag saab 9-3

8 Inlägg
5 september 2015
Trådstartare
Tjena tjena

Nu har jag skrivit i massa olika saab forum, facebook grupper osv utan att få ett enda svar så hoppas att jag får det här.

För ett par veckor sen beställde jag lackade handtag till min saab 9-3ss 05. Jag lyckades byta 3st men när det kom till förardörren så blev det mycket svårare då man måste ta ner låskistan och lås cylindern för att få loss handtaget. Men låskistan sitter på nått sätt fast i låscylindern och jag vet inte hur jag ska få loss den..
Är hjärtligt tacksam för svar! Annars om någon kunnig runt Herrljunga trakten är villig o tjäna några hundralappar.

Mvh Rickard

4 Inlägg
5 september 2015
Tjena! Får jag fråga vart du beställde handtagen? Kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem dock.

Mitt tips är väl dock att om du tar ut ditt gamla handtag kan du ju vara lite mer hårdhänt och ta reda på hur man separerar det. Sen har du ju ditt nya ifall något skulle gå fel!

Hoppas det löser sig,

Mvh G2G

8 Inlägg
5 september 2015
Trådstartare
Jag hade sån tur att jag hittade handtagen i samma färgkod som bilen på bildelsbasen och min färg är rätt ovanlig om jag har förstått det rätt.. (färgkod 290). Var riktigt bra skick på de nya handtagen med big_smile

Fick hjälp i saabsnacket gruppen på fb nyss och där fick jag denna guiden jag inte hittade innan:
http://www.saabcentral.com/forums/showt … ics/229060

I en bild där så är det en torx skruv man ska ta loss för att få loss en plastkåpa och den bara snurrar när jag skruvar på den så förmodligen kommer jag att ta sönder den för han skrev att den var värdelös tongue Annars får jag köpa en ny.

Sök