3468
Sök

Bygga eget grenrör, vad tänka på?`

191 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
tänkte bygga eget grenrör till min s13. vart ska ja beställa flänsar å rördelar? hur gör man de lättast? va ska man tänka på? Tell me smile

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

23 Inlägg
30 maj 2007
jag kan säja så som att du vill inte bygga ett eget till en s13 det är förbanat trångt men om du nu vill så se till att det passar imelanåt innan du helsvetsar de jag avråder dig från att göra de när xs power har billiga som funkar bra

191 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
men ja har ett xs power toppmonterat men anatar att turbon är lite annorlunda.. turbon tar nästan i bromscylindern.. de kanske är en mm kvar. och sen finns de typ ingen plats att bygga ner downpipen på för där komma skyddsplåten för bromsvaccum klumpen och ac rör sad så ja vet inte va ja ska göra om ja ska modda grenröret eller skaffa annan turbo sad

Paying someone to do all the work on your car and feeling proud when it runs a fast time is like paying someone to have sex with your wife and feeling proud when she has his baby
"Den som ingen turbo har, den får åka utan bar"

23 Inlägg
1 juni 2007
min bror har också xs men inte toppmonterat men de passa inte häller bra för turbon gick imot  väntilkåpan men de va bara att fräsa en distans på 5mm och lägga imellan grenrör och topp. han har bytt till T28 BB också o de ä tångt den går nästan imot styrstaget och toppen men de går om man har tålamod. De där xs är ju inte några bra grejer men det är ju billigt.
Lycka till

6 Inlägg
2 juni 2007
om du skabygga ett själv så tänk på att du hela tiden kollar så det får plats! kolla så att du får ungefär lika längd på rören. börja med att punkta ihop det för att sedan avsluta med att helsvetsa det. och glöm för allt i världen inte rotgasen!!! hoppar du över den kan du lika gärna köra med orginal grenrör.

CA20DET Monsterborr.

1 417 Inlägg
2 juni 2007
Flootie skrev:
om du skabygga ett själv så tänk på att du hela tiden kollar så det får plats! kolla så att du får ungefär lika längd på rören. börja med att punkta ihop det för att sedan avsluta med att helsvetsa det. och glöm för allt i världen inte rotgasen!!! hoppar du över den kan du lika gärna köra med orginal grenrör.

Om du TIG:ar med rostfria rör vill säga.
Ska du ha svarta rör behöver du ingen rotgas.
Bäst hållbarhet får du troligen med rostfria rör.

12 086 Inlägg
2 juni 2007
Flänsar köper du billigast hos mig i vilket material du vill! smile

Sök