3082
Sök

Rotorn går inte runt 740-86

3 Inlägg
26 september 2015
Trådstartare
Tja!
Bilfan dog förra veckan, visade sig att kamremmen hade gått. Så jag lämna in bilen på service och dom bytte kamrem m.m. Körde från VOLVO och hann inte längre än 5 mil för än bilfan dog igen. Den lät att gå tungt och dåligt innan den dog så jag tog å kollade rotorn och fördelarlocket och båda var helt slut. Köpte nytt å prövade men inte fan hände de nå...neutral

Prövade att ta bort fördelarlocket och kolla om rotorn snurrade och de gjorde den fan i mig inte. Vad kan vara felet?

773 Inlägg
26 september 2015
kamrem av igen?

3 Inlägg
26 september 2015
Trådstartare
tvedberg skrev:
kamrem av igen?

Kamremmen är hel det har jag kollat!

Avstängd
598 Inlägg
26 september 2015
Har gamlingen startspärr? Det visste inte jag. Fördelaren kan drivas av kamaxeln, så demontera för att se varför den inte snurrar. Kan det vara kuggar som inte är som de ska?

509 Inlägg
26 september 2015
Snurrar kamdrevet?

3 Inlägg
26 september 2015
Trådstartare
Nico-the-kid skrev:
Snurrar kamdrevet?

kamremmen rör sig inte ur fläcken

5 685 Inlägg
26 september 2015
Bara ringa till Volvo och säga vad som hänt så får dom göra om kamremsbytet då det bevisligen inte gjordes rätt.

303 Inlägg
26 september 2015
simlar skrev:
Bara ringa till Volvo och säga vad som hänt så får dom göra om kamremsbytet då det bevisligen inte gjordes rätt.

Kanske mellanaxeln som går tungt som gjort att några tänder på kamremmen gått av. .   Men det får verkstan kolla på igen som sagt.

Sök