Kan aldrig säga att du med all säkerhet klarar en besiktning. Det är en risk man får ta om man vill modifiera sina bilar, viktigast är väl att spara originaldelar
Vi som jobbar med det besiktar ju våra bilar utan leksaker på dem, när besiktningen är gjord, då gör man ju som man vill
Hobbymekaniker som trollar ihop det mesta med lite tur och skicklighet ;-)
/Besiktningstekniker
Är det någon här som har lite erfarenhet när det kommer till motoroptimering ? Nackdelar osv , iomed att jag använder bilen dagligen till jobb,resor osv . Självklart så lägger ju motor av även om du inte optimerar osv när du överdriver men jag snackar mer om man kör varsamt o så .
Har bokat tid för optimering på fredag så vill gärna veta vilka risker man tar 😂
Senast redigerat av battlefisken (5 september 2015)
Du tullar på narginalerna generellt. Lådan kan leva farligare...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Plockar ut 380hk/700nm i min 335d som jag kör dagligen, 50km till och från jobb, sen till dagis,affär och allt annat vardagligt. Plågas lite var dag och den håller. Sen behöver man ju inte va en idiot och göra fullgasrepor i varje rödljus och korsning.
När det körs på bana kör jag igång metanolsprutet och plockar ut en bit över 400. Sen kör man hem för egen maskin utan problem
Plockar ut 380hk/700nm i min 335d som jag kör dagligen, 50km till och från jobb, sen till dagis,affär och allt annat vardagligt. Plågas lite var dag och den håller. Sen behöver man ju inte va en idiot och göra fullgasrepor i varje rödljus och korsning.
När det körs på bana kör jag igång metanolsprutet och plockar ut en bit över 400. Sen kör man hem för egen maskin utan problem
Ne precis det jag menar man behöver ju inte ligga på konstant .. Vi får se på fredag hur det går 👌
Tog du bort den helt eller fick du löst problemet ?.. Sen hur gick det du skulle väl in och ändra programvaran idag ?
Tydligen satt den bara med 4 stora skruvar, fick ta bort hela bakdelen för att få loss skruvarna men de löste sig . GDM ville inte göra optimeringen pga tydligen är det stor risk att systemet lägger ner just på dessa här motorerna.Han ville göra det men endast om jag står för ny styrbox ifall den lägger ner . Får nog nog iväg till V-tech istället .
Slutresultatet : Diffusern , quad pipes , sport vinge , glans foliering tak/speglar samt glans lackering på fram grill , M5 fälgar, ny färg på bromsoket, carbon invändigt och carbon på dörrar/sido blinkers utvändigt .
Senast redigerat av battlefisken (20 september 2015)
Kör på M Performance läppen till fronten, hade suttit som en smäck
Funderar på det också , men vetifan om de blir kanske för mycket . Tycker det är lite arab-style 😂
Haha nejdå. Den läppen gör så mycket tycker jag. Får ett mycket aggressivare utseende samtidigt som det är cleant. Nu när du ändå har bytt bakdelen samt folierat taket så kan du ju inte lämna fronten orörd😜