Sitter i exakt samma sits som du, körkort om 7 månader och man börjar bli sugen på bil!
La upp en tråd innan för att få förslag om 18-årsbil och effekten vart densamma som här! Jag var också skitsugen på impreza först, men insåg själv att det inte skulle funka med ekonomin tyvärr.. sedan på bmw och saab och allt möjligt, och alla här har delade meningar, vissa sa att man skulle köpa en billig 940/740 för att lära sig att köra riktigt, och andra menar att man ska köpa en högst ovanlig bil för att försäkringen ska bli så låg som möjligt..
efter att jag nu tittat i flera månader så har jag kommit fram till att just SAAB får man mest bil för pengarna, är också sugen på BMW men där betalar du 5000-10000 för ett emblem på motorhuven om du förstår vad jag menar.. sedan är försäkring på en BMW inte att leka med tydligen. Nu har ju inte jag haft nån bil själv så jag har inga erfarenheter men många har delade meningar om just SAAB, vissa hävdar att det är skit och vissa säger att de aldrig skulle kunna tänka sig nå annat. Men jag hade tänkt att skaffa mig egna åsikter innan jag säger något om SAAB, men det låter som att du får bra med tryck under huven för en väldigt billig peng, sen ska du tydligen få en komfort som kan likna himmelriket har jag hört också. Dock så är den ju framhjulsdriven, till skillnad från BMW, 940 osv. men ska ändå vara en rolig bil har jag hört!
Om det är skit eller inte kan jag inte svara på efter som jag aldrig ägt en bil, men alla bilar kommer ju att krångla om du missköter dom. Men om du jämför en BMW 330 med 230 hk och en SAAB 9-5 aero med 230/250 hk så är ju bmw'n 10000 kr dyrare minst, samt mycket mer i försäkring.. sen om SAABen krånglar mycket är väl en sak, men en BMW som har blivit våldsamt körd av tidigare ägare kan nog krångla minst lika mycket!
Nu skriver jag bara vad jag tror så inga hard feelings! Men det jag menar är att alla bilar kan krångla om du inte sköter om dom. Jag kikar just nu efter en SAAB och om jag köper en och det bara är skit så är det väl så, då får jag ju ändra mina åsikter och ge fan i SAAB i framtiden, men det är först när jag har egna erfarenheter! Jag har iaf hört från många att du får väldigt mycket bil för pengarna, så det låter ju lovande för en med begränsad ekonomi som jag själv!