Blev en CR-V som vann min utvärdering av från början 20-talet "SUVVAR". GJ-bil i Eskilstuna som får leverera nästa vecka. Inte helt avgörande men bonus: parkeringsbromsspak, tändningslås med nyckel samt sist men inte minst - reservhjul.
Jag vet ingen som varit besviken på sin oavsett generation av CR-V. Bra bilar som vänder på begagnatmarknaden lika fort som en RAV4. GJ har ett bra rykte, du blir förmodligen nöjd även med återförsäljaren.
Nja de mindre motorerna har en tendens att dra mer olja än bensin annars är de bra byggda, detta gällde främst mellan 2008-2011 och numera ska problemet vara helt löst.
Blev en CR-V som vann min utvärdering av från början 20-talet "SUVVAR". GJ-bil i Eskilstuna som får leverera nästa vecka. Inte helt avgörande men bonus: parkeringsbromsspak, tändningslås med nyckel samt sist men inte minst - reservhjul.
Jag vet ingen som varit besviken på sin oavsett generation av CR-V. Bra bilar som vänder på begagnatmarknaden lika fort som en RAV4. GJ har ett bra rykte, du blir förmodligen nöjd även med återförsäljaren.
Nja de mindre motorerna har en tendens att dra mer olja än bensin annars är de bra byggda, detta gällde främst mellan 2008-2011 och numera ska problemet vara helt löst.
Vilka mindre motorer med vilka slagvolymer tänker du på då?
Jag vet ingen som varit besviken på sin oavsett generation av CR-V. Bra bilar som vänder på begagnatmarknaden lika fort som en RAV4. GJ har ett bra rykte, du blir förmodligen nöjd även med återförsäljaren.
Nja de mindre motorerna har en tendens att dra mer olja än bensin annars är de bra byggda, detta gällde främst mellan 2008-2011 och numera ska problemet vara helt löst.
Vilka mindre motorer med vilka slagvolymer tänker du på då?
De vänner jag haft som upplevt problemen och fått riva motorer har haft 1.6, 1.8 och 2.0 motorer om jag inte missminner mig, vissa av hondas 6 cyl motorer har också haft problemen men tror inte de sålts på den svenska marknaden.
Nja de mindre motorerna har en tendens att dra mer olja än bensin annars är de bra byggda, detta gällde främst mellan 2008-2011 och numera ska problemet vara helt löst.
Vilka mindre motorer med vilka slagvolymer tänker du på då?
De vänner jag haft som upplevt problemen och fått riva motorer har haft 1.6, 1.8 och 2.0 motorer om jag inte missminner mig, vissa av hondas 6 cyl motorer har också haft problemen men tror inte de sålts på den svenska marknaden.
Då är det alltså närapå ett ikkeproblem för bensindrivna CR-V då dom inte tillverkats med vare sig 1.6 eller 1.8 utan endast med 2.0 och 2.4. Mig veterligen och enligt oberoende undersökningar är även dom av Hondas motorer väldigt problemfria. Dina vänner som kör CR-V förefaller ha en extrem otur eller så missköts motorerna alternativt körs det skiten ur dom.
"Har kört en hel del i jobbet då vi hade sådana tidigare (nu har vi 07a dieslar). Mina erfarenheter är inte så imponerande på nån modell tyvärr. Skorrande bakaxel. Enorm bränsleförbrukning, speciellt med påkopplad husvagn. Väldigt hög oljeförbrukning.
Körde med husvagn påkopplad en hel del men även massor utan. Varva, varva och varva, inte ekonomiskt... För liten tank dessutom.
Nej, jag skulle inte köpa en cr-v men det finns säkert skäl till att göra det om man nu måste ha en suv "
Finns mängder av exempel på Hondor som fått byta kolvringar så jag står för att det är ett känt problem, däremot så är exemplaret från 2015/2016 som diskuterats inte i riskzonen.