Hej alla!
Införskaffade mig en Volvo V70R -99 för ca en månad sen och har börjat strula lite nu...
Körde på motorvägen härom dagen, låt i ca 120/kmh och det vibrerar något fruktanstvärt i hela bilen, känns i ratten, gaspedalen, passagerar sätet vibrerade/skakade till och med!
I början var det bara vibriationer i ratten men nu känns det verkligen i hela bilen när man kör, känns som det kommer från höger bak.
Förra veckan körde jag en sväng in till "stan" och då började ABS & Antispinn lampan lysa när jag skulle köra ut från parkeringen men slocknade sen efter att jag startat bilen igen men nu idag lyser den igen.
Upplevs ibland med som att den är rätt stum i fjädringen fast att det är orginal & OKAPATDE fjädrar.. vet ej om det beror på att jag kör med 19" fälgar med 35" profil.. ingen aning...
Kollat runt lite på google och fått lite olika förslag som tex, inre/yttre drivknut, ABS krans/givare, bussningar.. osv
Tänkte mest om någon har varit med om liknande problem och kanske vet vad det kan vara som spökar..
Däcken på fälgarna är nya & BALANSERADE!
MVH Tim