3441
Sök

Köpråd: Volvo XC60

47 Inlägg
23 oktober 2015
Trådstartare
Tjena allihopa, sitter och funderar på att köpa en XC60 D3, frågan är om det är värt att köpa en som gått 15000 + i mil för att få ner priset lite, har inte 300k att lägga utan hade tänkt mig upp emot 170..

Så, åter igen en XC60 som gått 15000+ mil eller inte?

Gjorde om din rubrik en aning..

Med vänlig hälsning mod.

Kör med lycka!

Cupra_
23 oktober 2015
Theonethe skrev:
Tjena allihopa, sitter och funderar på att köpa en XC60 D3, frågan är om det är värt att köpa en som gått 15000 + i mil för att få ner priset lite, har inte 300k att lägga utan hade tänkt mig upp emot 170..

Så, åter igen en XC60 som gått 15000+ mil eller inte?

Jag kan inte svar för milen på just den bilen.. Jag har en V70 2.0D (Typ en D2 i dagens läge).
Jag var sugen på att byta till en XC60 i somras men ångrade mig pga i mitt tycke sämre bagage.
Vad jag kan säga i alla fall är att min har gått 19.000 mil drygt och funkar klockrent. Det enda "problemet" som jag haft är att dieselvärmaren äter batterier, så kör man med den ofta och kör korta sträckor får man underhållsladda.

Tror det är som med de flesta andra bilar.. Om skicket för övrigt är bra och bilen är välservad är det nog inga problem. Man får bara vara uppmärksam på kamremsbyte och liknande som det kan bli dags för..
Senast redigerat av Deception (23 oktober 2015)

7 460 Inlägg
25 oktober 2015
Men snälla du!
Har du provkört den?
Vad ska du ha den till?
Har du inte kollat in hur mycket mer du får för pengarna om du väljer något annat?
Baksäte och bagageutrymme t ex?

roll

Sök