blir till att riva ner insug/grenrör igen läcker mellan fläns och topp. får försöka plana den... dumma dumma och en mindre ventiljustering behövs nog också, knackar lite väl mycket. ...
Väntar fortfarande på att få tillbaka mitt grenrör ifrån planing. hoppas att det kommer imorgon, eller iaf på onsdag... blir till att bygga ett nytt generatorfäste också nu, fick tag på en bättre generator
Fick ut bilen på vägen idag, för första gången med nya motorn men mer jobb väntar (såklart) får för mycket soppa på lågvarv, och för lite när laddet kommer... precis som man anade. utan turbon hade den nog dock gått mer optimalt ^^ haha menmen. får alltså skaffa mindre lågfartsmunstycke (pilot) och större muvudmun
P--JawZ--K skrev:
Trevligt trevligt Nu blir jag riktigt avis på dig när du får igång bil din. Får fan ta ett ryck sj nån dag å sätta motorn i min 240 å
Roligt med lite b20 turbos! Hur ser den nya lösningen med generator fästet ut? Ska ta och byta sida på min med
Aha, Okej! väldigt simpelt två fina skruvhål på sidan av kamaxeldrevet (kan man säga) å skruva fast fästet i. Beror lite på vilken generator du tänkt använda förstås, men jag kan lägga upp en bild på mitt fäste, som är för en opel generator, men iallafall ...
Roligt med lite b20 turbos! Hur ser den nya lösningen med generator fästet ut? Ska ta och byta sida på min med
Aha, Okej! väldigt simpelt två fina skruvhål på sidan av kamaxeldrevet (kan man säga) å skruva fast fästet i. Beror lite på vilken generator du tänkt använda förstås, men jag kan lägga upp en bild på mitt fäste, som är för en opel generator, men iallafall ...
Jo jag har luskat lite på dom hålen men det är ju alltid kul att se hur andra löst saker och ting:) vad kör du med för turbo?
Jo jag har luskat lite på dom hålen men det är ju alltid kul att se hur andra löst saker och ting:) vad kör du med för turbo?
Oj, hehe. kolla på sidan 3 där var ju bild! men det fästet är för orginal växelströmsgen... Just nu är det en Td04-13c turbo ifrån en volvo 940. men denna läcker olja, så kommer byta, om en 16t får plats så blir det en sån istället, annars för jag hålla mig med den lilla modellen