2677
Sök

CP kolvar

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 november 2015
WolframU skrev:
För övrigt förstår jag inte vad Torpis får sitt driv ifrån, försöka hjälpa folk när "alla" säger mot och menar på att det man säger är att överarbeta...

Nä det är tröttsamt.   Tycker bara det är tråkigt när någon tar genvägar och glatt påhejad av noobs blir hjärntvättad att tro att genvägslinjen är bättre än att göra saker noga, mäta för att veta.

En film i ämnet som var anledningen att jag sköte upp tråden alls.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
6 november 2015
youask skrev:
Men torpis har nog heller aldrig kört över 50kmh på en 50-väg , för det är principfel.

Exakt rätt!

youask skrev:
Och varför ens ändra motorn torpis?

För att det är himla kul att konstruera saker som fungerar bättre än vad de saker som i mitt fall Volvo lyckas med.

youask skrev:
dör det strider ju garanterat mot de avgasåtagande motortillverkaren har. Också olagligt?

Nu snöar du in på egna funderingar. Det är ju bra, det visar att huvudet ditt snurrar på. Nu när vi vet det så ber jag dig läsa tråden igen och fundera över om mitt resonemang angående att mäta för att veta när det gäller motorrenovering har med lagstiftning eller tekniska lösningar att göra.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök