3394
Sök

Bilder på elevation audio SQX 12"

21 761 Inlägg
29 maj 2007
Orsaken att det blir så pass olika lådvolymer är bla att jag inte har samma program som MDS, sedan har MDS och jag antagligen olika uppfattning om hur vi tycker att lådans frekvensgång ska vara.

Bygg efter deras förslag och lyssna hur det låter, blir du inte nöjd så kan du göra som mitt förslag om du vill.

3 182 Inlägg
29 maj 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Orsaken att det blir så pass olika lådvolymer är bla att jag inte har samma program som MDS, sedan har MDS och jag antagligen olika uppfattning om hur vi tycker att lådans frekvensgång ska vara.

Bygg efter deras förslag och lyssna hur det låter, blir du inte nöjd så kan du göra som mitt förslag om du vill.

oki men det programet du anväder är det WINISD i så fall tror jag mer på det.MDS program är väll mer för deras egna basar.

men basportarna ska båda två 4" portarna vara på 50cm vardera.

tror nog att jag går efter din beräkning.

21 761 Inlägg
29 maj 2007
Jag använde BassBox Pro vid just den där uträkningen, men ibland använder jag WinISD också.

Ja, båda basrören ska vara 50cm långa.

Jag tycker iof att MDS borde kunna sin sak när det gäller lådförslag, men litar du inte på dem så kan du köra på mitt förslag.

3 182 Inlägg
3 juni 2007
Trådstartare
Vill bara tacka för all hjälp med info ok lådritning till SQX basen, baslådan är nu färdigbyggd ok resultatet vart ruskigt bra med det slutsteget jag har.en litten bild på lådan kommer i mårgon.

3 182 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
smile

21 761 Inlägg
4 juni 2007
Kul att det blev lyckat resultat, blev bra låda det där.

3 182 Inlägg
4 juni 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Kul att det blev lyckat resultat, blev bra låda det där.

jo helt oki vart den,men det va litte så tajt att få in 2st 4" rör på 50cm.
jag tackar så mycket för hjälpen med lådritningen.

Sök