Tjena på er alla köpte mig en Volvo 740 tidigt i vår för en billig peng som jag har börjat komma igång med nu i sommar. Och då kom jag på den briljanta idén att man kanske skulle göra en tråd om det med Och eftersom jag redan börjat med bilen så har jag inte tagit så mkt bilder på det som redan gjorts, men ska försöka uppdatera och lägga upp så mkt bilder jag bara kan
Så såg den ut när jag fick hem den.
Lite rost i skärmkanter och längst ner på framdörrarna. men det ska nog gå å fixa
Ser lite tomt ut!
Så nu när ni har sett bilen får jag väl berätta lite om den och vad jag har planerat hittills att göra med den.
Det är då en Volvo 745 Gl från 1988 som jag tänkt att göra fin tills jag blir 18 och får körkort nu i vinter
Motor: B230f
Växellåda:m47
Mkt fräsch interiör (bortsett från en spricka i instrumentpanelen, kabelbrott till vänster högtalare bak)
Någorlunda fin exteriör, halvkassa lyktglas, spruckna blinkersglas, almänt skitig(tvätt med avfettning blir dock lacken nog som ny) rost i skärmkanter, rost längst ner på framdörrarna, grova repor som är dåligt lagade.
okej det som jag tänkt ska göras då!
ej påbörjat: []
påbörjat: [/]
klart: [x]
Motor: Inte planerat nått än då jag fokuserar först och främst på exteriör och att få den genom besiktning.
Men en liten dröm man haft är väll att slänga i en b6304f (960) och turbo konvertera! men men, sånt kommer när man har ekonomin till det
Exteriör: oj här har jag tänk mig mkt!
Nytt lytglas på båda sidor: []
Vita blinkers fram: []
Lacka blinkers: []
Lack lyktlist: [x]
Lacka ramen till grillen: [x]
Lacka lyktinsatser: [x]
Lacka sidospeglar: [/]
Montera snowcap: []
Montera Magna front: []
Montera 965 bakstötfångare: []
Montera 740 addon kjolar: []
Montera V70 dörrlister: []
Montera 850/v70 vinge: [/] (fått en utav polarn, behöver bara monteras)
Montera 965 backluckehandtag: []
Montera handtagskåpor: []
Montera kåpor på torkar armar runtom/hela torkare från 965: []
Laga rostskador och lacka: [/]
Göra om dålig lackning: []
Sänka 40mm runtom: []
Fräscha alu fälgar: []
Ljud:
Byta original högtalare [/] (blir sony xplod fram, vet inte vad dom heter som jag ska ha bak)
Köpa ny huvudenhet: [/] (fick låna syrrans)
Slänga i baslåda: [x] (hade ett par Arizona Eagle 12¨ liggandes)
Köpa steg: [x] (Arizona Eagle 4-kanals tillhörande 12:orna)
Bygga anpassad låda: [] (har en polare som är riktigt duktig på att bygga, behöver bara pengar är det klappat och klart)
Slänga i skrikare fram i A-stolpen: [/] (har köpt, behöver bara koppla in)
Ja det var väll allt jag kom på än så länge, kommer med all säkerhet komma på saker efter projektets gång.
Då detta är mitt första projekt plus att ekonomin inte är den bästa får ni tåla att jag kanske kan va seg med uppdaterandet.
Så såg den ut när jag fick hem den.
Lite rost i skärmkanter och längst ner på framdörrarna. men det ska nog gå å fixa
Ser lite tomt ut!
Så nu när ni har sett bilen får jag väl berätta lite om den och vad jag har planerat hittills att göra med den.
Det är då en Volvo 745 Gl från 1988 som jag tänkt att göra fin tills jag blir 18 och får körkort nu i vinter
Motor: B230f
Växellåda:m47
Mkt fräsch interiör (bortsett från en spricka i instrumentpanelen, kabelbrott till vänster högtalare bak)
Någorlunda fin exteriör, halvkassa lyktglas, spruckna blinkersglas, almänt skitig(tvätt med avfettning blir dock lacken nog som ny) rost i skärmkanter, rost längst ner på framdörrarna, grova repor som är dåligt lagade.
okej det som jag tänkt ska göras då!
ej påbörjat: []
påbörjat: [/]
klart: [x]
Motor: Inte planerat nått än då jag fokuserar först och främst på exteriör och att få den genom besiktning.
Men en liten dröm man haft är väll att slänga i en b6304f (960) och turbo konvertera! men men, sånt kommer när man har ekonomin till det
Exteriör: oj här har jag tänk mig mkt!
Nytt lytglas på båda sidor: []
Vita blinkers fram: []
Lacka blinkers: []
Lack lyktlist: [x]
Lacka ramen till grillen: [x]
Lacka lyktinsatser: [x]
Lacka sidospeglar: [/]
Montera snowcap: []
Montera Magna front: []
Montera 965 bakstötfångare: []
Montera 740 addon kjolar: []
Montera V70 dörrlister: []
Montera 850/v70 vinge: [/] (fått en utav polarn, behöver bara monteras)
Montera 965 backluckehandtag: []
Montera handtagskåpor: []
Montera kåpor på torkar armar runtom/hela torkare från 965: []
Laga rostskador och lacka: [/]
Göra om dålig lackning: []
Sänka 40mm runtom: []
Fräscha alu fälgar: []
Ljud:
Byta original högtalare [/] (blir sony xplod fram, vet inte vad dom heter som jag ska ha bak)
Köpa ny huvudenhet: [/] (fick låna syrrans)
Slänga i baslåda: [x] (hade ett par Arizona Eagle 12¨ liggandes)
Köpa steg: [x] (Arizona Eagle 4-kanals tillhörande 12:orna)
Bygga anpassad låda: [] (har en polare som är riktigt duktig på att bygga, behöver bara pengar är det klappat och klart)
Slänga i skrikare fram i A-stolpen: [/] (har köpt, behöver bara koppla in)
Ja det var väll allt jag kom på än så länge, kommer med all säkerhet komma på saker efter projektets gång.
Då detta är mitt första projekt plus att ekonomin inte är den bästa får ni tåla att jag kanske kan va seg med uppdaterandet.
Senast redigerat av m4k1ta (5 augusti 2014)
0
0
0
0