1872
Sök

940 hackar och dör ibland vid inbromsning/lågt varvtal

43 Inlägg
7 december 2015
Trådstartare
Hej! Har en 940 -94 som hackar när jag kör på 2an och 3ans växel mest. Den dör ibland vid lågt varvtal, någon som har tips på vad jag kan kolla? Har testat byta batteri, kollat alla säkringar, testat med annan tändspole, testat en annan LMM, testat 2 olika begagnade BTR, kollat kolet, bytt spridartätningar. Nya tändstift, kablar, fördelarlock och rotor.

Första gången jag bytte BTR så gick bilen bra när jag provkörde hos mamma. Men när jag åkte hem så kom felet tillbaka igen.  Ska även tillägga att jag får felkod 1-3-2, nåt fel med batterispänning. Kan det vara det som påverkar bilens gång och isåfall vad kan jag kolla upp då?

Tacksam för svar!
Senast redigerat av ida_berg (7 december 2015)

7 476 Inlägg
8 december 2015
Om motorn vid tomgång hackar när du trampar på bromspedalen kan det vara relaterat till bromsservot, som får sitt undertryck/vacuum från insugsröret.

roll

43 Inlägg
8 december 2015
Trådstartare
Nej motorn hackar inte vid tomgång utan när man kör, och trycker ja ner kopplingen när jag står still så händer inget. Det är alltså när jag kör som problemen uppstår, glömde säga att lambda lampan lyser men det gjorde den långt innan problemen kom.

Sök