3005
Sök

Köpråd (begagnad bil)- max 30000 kronor

20 Inlägg
8 december 2015
Trådstartare
Hej,

Har länge haft en Volvo 850 men nu vill jag gärna ha en ny (begagnad) bil som framförallt är bensinsnål och inte kostar alldeles för mycket.  Ska man köpa hos bilfirma eller privat? Vilka bilmodeller rekommenderar ny?
Vill gärna inte ha äldre än -03. Några tips? 
Bor nära Malmö om det spelar nån roll.

Tack på förhand för råd och tips smile

Ingen himmel är så blå som min
2 976 Inlägg
9 december 2015
Vad ska du ha den till? Pendla till o från jobb? Skjutsa ungar till fotboll och dans? Köra hem virke till husbygget?

Mitt enda tips är att köpa en diesel då, den är sjukt bensinsnål, drar inte en droppe wink

/Mattias

20 Inlägg
9 december 2015
Trådstartare
Hej mest inom staden , bilen används till att pendla till jobb och små utflykter på helger. Max 100 hk inte mer.
Diesel är inte det mest intressanta för mig i nuläget.

Vad tycker ni om Renault Megane?
Senast redigerat av Formatius (9 december 2015)

Forummoderator
17 996 Inlägg
9 december 2015
Formatius skrev:
Hej mest inom staden , bilen används till att pendla till jobb och små utflykter på helger. Max 100 hk inte mer.

NEJ! Faktiskt bland det sämsta man kan köpa driftmässigt... En japansk bil hade jag satsat på.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
9 december 2015
Formatius skrev:

Nja, hållbarheten är ju definitivt inte fulländad, men bryr man inte om kvalitén utan endast vill ha en hyfsat ny kärra för rimliga pengar är det nog ett okej val.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

23 Inlägg
9 december 2015
Nissan Almera är pålitlig och billig.

En fin 2005:a fullutrustad med låga mil kan du hitta för under 30 000:-

V8 de bästa som finns!
1 094 Inlägg
9 december 2015
Toyota Corolla, känns ju dumt och chansa och köpa nåt annat.
Hellre en sån som gått 40000mil än än en Megane med 10000mil.
Lika rolig som ett glas vatten men ett driftsäkert transportmedel.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil

2 763 Inlägg
10 december 2015
Avråder dig Almera om du inte vill ha bekymmer med rost framöver. Kolla på Toyota istället!

Volvo - For Life

Forummoderator
17 996 Inlägg
10 december 2015
Denna relativt välutrustade Scenic kunde jag köpa 2012. Den hade rullat cirka 13000 mil och var kanonfin. Då jag är bekant med bilhandlare var priset måttliga 25000:- Lånade hem den ett dygn:

http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … ost=120365

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök