jag skrev detta i en tråd för ett par år sedan, men då var det ingen som ville lyssna på mig då jag enligt dom hade ''fel'' och har då skitit i att skriva om det något mer!
mycket för att förmodligen klarar vissa stereoapparater att kompensera för det internt eller att man drar upp volym på slutsteget.
men AS3 vilket om jag inte minns helt fel är kopplat på liknande sett som AS2 som jag hade så skickar original huvudenhet ut ''lågnivåsignaler'' till bilens inbyggda slutsteg via iso kablaget. och då när du kopplar in en eftermarknadsenhet på iso kablaget så skickar du ''högnivåsignaler'' via iso kablaget till original slutsteget vilket gör att volymökningen blir mycket större för varje steg du höjer volymen på HU.
jag hade köpt en adapter till min och kopplat in min eftermarknads huvudenhet via lågninvåutgångarn till isokablaget. ett par till front och ett par till rear och sub till den sista lågnivå. det fungerade hur bra som helst för mig och fick väldigt fina steg på volymökningen dvs linjärt på front/rear/sub med denna setup!
nu ser det ju tyvärr inte ut som att din huvudenhet har 3 par lågninvå ut vilket ju självklart gör att detta inte fungerar.
Bmw 325D Touring -09
Bmw 740IA -94
Nissan 200SX s13 -91