3120
Sök

Funderingar kring t5 B5234 T4

773 Inlägg
5 januari 2016
Trådstartare
Hej, det är så att jag har funderingar kring min v70r med B5234 T4 sitter orginal 18T allltså chippad och funderar på störren intercooler och 3 avgas från turbo och sen glt kammar.

skonar något av det stakarna i motorn för har hört att dom är riktigt dåliga i dessa motorer? det är väl bottendraget som dödar stakarna så glt kammar borde väll hjälpa endel?

Mvh Love

WhiteNight
5 januari 2016
Intercooler och avgas är ingen fara, kammarna har jag svårt att tro de påverka negativt vågar dock inte lova nåt.

8 250 Inlägg
5 januari 2016
tvedberg skrev:
skonar något av det stakarna i motorn för har hört att dom är riktigt dåliga i dessa motorer?

Nej, ingen av dem sakerna skonar stakarna i någon större utsträckning.

tvedberg skrev:
det är väl bottendraget som dödar stakarna så glt kammar borde väll hjälpa endel?

Kammarna hjälper inte ett dugg. Är väl nästan så att dem kan göra saken värre egentligen.

773 Inlägg
5 januari 2016
Trådstartare
Marlboroman skrev:
tvedberg skrev:
skonar något av det stakarna i motorn för har hört att dom är riktigt dåliga i dessa motorer?

Nej, ingen av dem sakerna skonar stakarna i någon större utsträckning.

tvedberg skrev:
det är väl bottendraget som dödar stakarna så glt kammar borde väll hjälpa endel?

Kammarna hjälper inte ett dugg. Är väl nästan så att dem kan göra saken värre egentligen.

okej, men har läst mig till att om man får laddet senare på högre varv då klarar stakarna nästa vad som helst? det är väll när det går tungt på låga varv det ger sig?

WhiteNight
5 januari 2016
Du behöver nog inte oroa dig över dom så länge du åker på så låg effekt som du gör smile ska du börja byta till större turbo med mera då får du börja fundera över stakarna, men än sålänge är de ingen fara..

773 Inlägg
5 januari 2016
Trådstartare
WhiteNight skrev:
Du behöver nog inte oroa dig över dom så länge du åker på så låg effekt som du gör smile ska du börja byta till större turbo med mera då får du börja fundera över stakarna, men än sålänge är de ingen fara..

okej tack! så 18t med bsr chipp laddar 1-1,1 större intercooler, 3tum från turbo, glt kammar smile det bör hålla?

WhiteNight
5 januari 2016
De håller smile

8 250 Inlägg
5 januari 2016
tvedberg skrev:
okej, men har läst mig till att om man får laddet senare på högre varv då klarar stakarna nästa vad som helst? det är väll när det går tungt på låga varv det ger sig?

I teorin är det så men då lär motorn i övrigt byggas och mappas för det också. För det är inte bara full gas på låga varv som kröker stakar - det gör även högt mottryck. Men krasst sett så bör din maskin hålla, men det finns ingen garanti.

Sök