3433
Sök

Fråga om "Mina Fordons appen"?

948 Inlägg
7 januari 2016
Trådstartare
Hej har appen "mina fordon" appen på min Iphone 5, har haft den ett tag och än så länge bara kollat "sök uppgifter om annat fordon". Nu ikväll skulle jag kolla hur det fungerar med att ställa av och på och även går att göra ägarbyte. Tyvärr går det inget vidare, när jag scannar in QR koden via QR appen så bekräftar det att den har läst in koden, men sen så händer inget mer får bara upp en massa siffror i QR appen. För den ska väl öppna "mina fordon" appen efter man ha scannat väl?

Vad gör jag för fel?

Mvh

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
7 januari 2016
TobbeTT skrev:
Hej har appen "mina fordon" appen på min Iphone 5, har haft den ett tag och än så länge bara kollat "sök uppgifter om annat fordon". Nu ikväll skulle jag kolla hur det fungerar med att ställa av och på och även går att göra ägarbyte. Tyvärr går det inget vidare, när jag scannar in QR koden via QR appen så bekräftar det att den har läst in koden, men sen så händer inget mer får bara upp en massa siffror i QR appen. För den ska väl öppna "mina fordon" appen efter man ha scannat väl?

Vad gör jag för fel?

Mvh

Ska du inte öppna appen innan du scannar?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

948 Inlägg
7 januari 2016
Trådstartare
Ja men grejjen är att mina fordons appen startar ju inte qr appen? Så då måste jag ju gå ur mina fordon och sen till qr appen

198 Inlägg
7 januari 2016
Nu har jag i och för sig Android men i den så startar kameran när man skall scanna en kod.
Dvs. att appen själv scannar och behöver ingen ytterligare app.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 258 Inlägg
7 januari 2016
TobbeTT skrev:
Ja men grejjen är att mina fordons appen startar ju inte qr appen? Så då måste jag ju gå ur mina fordon och sen till qr appen

När jag ställer av och ställer på så går jag in på "Mina fordon" och klickar på "Ställ av" eller Ställ på" sedan fotar jag koden sedan så ställs bilen av.

Jag har Samsung Android

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

4 823 Inlägg
7 januari 2016
Highway_Outlaw skrev:
Nu har jag i och för sig Android men i den så startar kameran när man skall scanna en kod.

exakt man ska inte scanna via någon qr app utan man gör det direkt i mina fordons appen.
hade den appen både i den Iphone 4S , 5S och har den även nu i min 6S

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

948 Inlägg
7 januari 2016
Trådstartare
När jag trycker på "Hantera mina fordon", då står det "Skanna in ditt första fordon genom att trycka på knappen nedan." vilket är "Lägg till fordon", trycker jag på den så kommer jag till nån hjälp del "Så här gör du" där det är en ljusgrå ruta där det står info hur man skannar datamatrixen på det gula eller blå regbeviset osv. För att komma vidare så får man antingen trycka på "< Tillbaka" eller "stäng hjälp", trycker jag på stäng hjälp så blir det bara en vit ruta i displayen och en "< Tillbaka" knapp

948 Inlägg
7 januari 2016
Trådstartare
Christian S skrev:
Highway_Outlaw skrev:

exakt man ska inte scanna via någon qr app utan man gör det direkt i mina fordons appen.
hade den appen både i den Iphone 4S , 5S och har den även nu i min 6S

Får inte igång nån scanner i Min fordons appen

4 823 Inlägg
7 januari 2016
då får du gå in i inställningarna och ge den lillåtelse att använda kameran, fick göra det på pappas telefon (min gamla Iphone 5S) för han hade pecis samma problem som dig.

Mvh Christian

198 Inlägg
7 januari 2016
När jag stänger hjälpen så öppnas kamera och i nederkanten står det att man skall placera QR koden inom sökarens rektangel.

Det känns som att det är något skumt med appen.

Står på App store att den är testad med iOS 6.0, inte helt nytt kanske.

Är även en som klagar på samma problem som du.

948 Inlägg
7 januari 2016
Trådstartare
Christian S skrev:
då får du gå in i inställningarna och ge den lillåtelse att använda kameran, fick göra det på pappas telefon (min gamla Iphone 5S) för han hade pecis samma problem som dig.

Stort tack Christian!! Det var det som var felet, nu funkar det! smile

Trevlig kväll på er som svarat!

4 823 Inlägg
7 januari 2016
gött att det löste sig smile

Mvh Christian

Sök