3499
Sök

Tom katalysator?

20 Inlägg
3 juni 2007
Trådstartare
Jag har bytt katten på min opel som hade för höga avgasvärden. Den gamla katten var rostig och ful på utsidan men när jag tittade in i den så såg jag inte någon större skillnad mot den nya. Hur ser man om katten är /dålig?  Nån som vet?roll

9 108 Inlägg
3 juni 2007
Får man dåliga avgasvärden är den dålig wink Kolla så du inte har något avgasläckage och häll i massa k-sprit  i bensinen så ska den nog gå igenom.

761 Inlägg
5 juni 2007
Högst troligt att katten inte är orsaken isåfall.. Byt olja, nya tändstift, nytt luftfilter så har du genast sänkt avgasvärdena en bit. Hjälper inte det så börja felsök. troliga orsaker kan ex. vara LMM (om du har), lambdasond, EGR mm.mm. k-sprit är en myt, inget annat. Hur var värdena??

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

410 Inlägg
5 juni 2007
haha sprit är fan ingen myt, tongue har jag å farsan gjort många gånger på dåliga bilar som inte gått igenom tidigare och kört hårt som fan innan man åkt in å provat så har det gått igenom alla gånger!

Copyright @ Rybbs Production

Byfåne
368 Inlägg
5 juni 2007
Tankar du med E85 sänker du väll avgasvärderna? Borde vara samma sak med K-sprit.

22 Inlägg
5 juni 2007
Jag tanka e85 funka fint!

20 Inlägg
6 juni 2007
Trådstartare
Det här var den fjärde besiktningen och nu gick den igenom med värden som var 0 på båda co och 008 på HC. Innan hade jag bytt lambda och tätat ett hål i avgas med det hjälpte inte , skyhöga värden. Så nu vet jag att det var katalysatorn fast den såg ok ut.
Tack för tipsen!cool

Sök