Plats under båda sätena. 28 cm höjd. Just höjden är ju ganska begränsad. Bredd och djup är 40 cm.
Av den anledningen jag länkade de lådorna. JL skulle få plats ståendes bakom sätet, Kickern liggandes och DLS:en precis som den är. Någon i min bekantskapskrets nämnde även att de vet folk som byggt in basrör under intrumentpanelen, känns dock lite overkill..
Nej, får som sagt bara plats med 6,5" dörrar samt 3,5" på intrumentbrädan. Och här säger alla olika med. Koaxialer i intrumentbrädan tycker en del, andra bara diskanter. Så jäkla svårt att veta. Men det är väl bara att testa sig fram antar jag.
"A driver with a low Qts of around 0.20 would have a large magnet and be able to move the cone with a lot of force. This makes for a tight driver. A driver with a Qts of 0.45 would have a smaller magnet and less control over its cone. So low values of Qts give a tight and punchy sound but with little weight or low bass and high Qts values give a slow and heavy sound that will give you lots of low frequency output."
"Drivers with a very high mechanical Q can sound more open, cleaner and have a better dynamic range. This is because they have less loss. The surround is more flexible, the spider is better constructed, they have better air flow and usually have higher sensitivity. So a high mechanical Q is a very good indicator of energy storage behaviour."
Detta kan man dra hur långt som helst, men verkar ju kunna ge ett bra riktvärde om en högtalares uppbyggnad och hur detaljrikt den kommer låta.
Men förstår vad du menar, bara att börja jämföra mao.
Trevlig kvällsläsning jag fick nu.