Har en sänkt V70N -03 med 17". Här om dagen så körde jag i kanske 50km/h och missade ett stort hål i marken.
Bilen låter nu på ett floffande sätt som vid tvärdrag med nervevade rutor fast dovare vid högre hastigheter (100km/h / ~2200rpm) och ratten vibrerar lite. Vad kan ha hänt? Tänkte först vänta tills jag sätter på sommardäcken och se ifall de fortsätter för att kunna utesluta att problemet ligger hos däcket men kom på att nåt kan hända.
Hjullager, spindelled, obalans, skev fälg? Några alternativ?
Krävs att "den som ansvarar för vägen" vet om hålet, att det inspekterats osv.
I princip innebär det att "först ut" inte får någon ersättning, vidare att har en markör kommit upp, så är det samma sak.
Det ska alltså vara någon som har "gjort fel" för att man ska få ut ersättning, vilket då gör det ofantligt svårt och snårigt att just få ut någon ersättning.
Senast redigerat av it_mutt (10 februari 2016)
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Krävs att "den som ansvarar för vägen" vet om hålet, att det inspekterats osv.
I princip innebär det att "först ut" inte får någon ersättning, vidare att har en markör kommit upp, så är det samma sak.
Det ska alltså vara någon som har "gjort fel" för att man ska få ut ersättning, vilket då gör det ofantligt svårt och snårigt att just få ut någon ersättning.
Ersättning struntar jag i. Tänkte mest om jag kan köra som det är. Visst är det floffande ljudet irreterande men kan leva med de