Tro det eller ej! I helgen hände det faktiskt något! Fick nämligen tummer ur arslet och bytte katalysator inför besiktningen till våren!
Anledningen till detta är för att tidigare ägare sa att med sportavgassystemet så klarade den inte avgasvärderna och jag är för lat för att byta till original och tillbaka en gång om året bara för besiktningen.
Till hjälp hade jag min bror och vi började med att palla upp bilen på ena sidan.
Efter det var det in under och börja lossa på kattröret.
Väl ute o skruva vi fast den i en pall så vi kunde få alla vinklar och mått rätt när vi måttade in nya katalysatorn.
Sen var det bara att börja kapa! Brorsan kapar rakare än mig så det fick han stå för!
Efter att vi kapat loss den så var det dags att mäta upp och förlänga den nya katten aningens.
Det blev också uppenbart varför den gamla katalysatorn inte skulle klara avgasvärderna hos besiktningen...
Sen svestade vi ihop katten och fästena och in under och monterade fast den med nya packningar osv.
Här har jag dessvärre inga bilder! Efter bytet så rullade jag in i tvätthallen och tvättade bilen. Blev ren och fin
Det var allt för denna gång!