4614
Sök

AUDI A4 Högtalarna Fram spelar ej

16 Inlägg
22 mars 2016
Trådstartare
Tjena har en audi a4 B7 och varken mina Diskanter eller högtalare fram spelar.. på backdörrarna så spelar det utan problema har öppnat stereon och allt verkar va i och slutsteget/förstärkaren verkar va felfri.. Nån som vet vad det kan vara ?

352 Inlägg
22 mars 2016
Ändrat inställningarna i stereon? Kolla så "fader" inte är fel inställt

16 Inlägg
22 mars 2016
Trådstartare
Jo herregud de har ja tittat först av allt smile

394 Inlägg
23 mars 2016
Inte alls ovanligt att kablarna går av i gummidamasken till dörrarna, då blir det ju inget ljud. Fick själv skarva i ny kabel på min B6, och vet att problemet är vanligt.

Så lossa damasken och känn ifall alla kablarna är hela.

Med vänlig hälsning Stefan

1 777 Inlägg
23 mars 2016
Stefan7neson skrev:
Inte alls ovanligt att kablarna går av i gummidamasken till dörrarna, då blir det ju inget ljud. Fick själv skarva i ny kabel på min B6, och vet att problemet är vanligt.

Så lossa damasken och känn ifall alla kablarna är hela.

Med vänlig hälsning Stefan

Nu vet jag inte hur det ser ut i en Audi, men ibland sitter diskanten i A-stolpen, och kabeln dit dras väl inte genom dörren. Men förmodligen så sitter den i dörren för så ser det ut i VW och Skoda där diskanten sitter vid backspegeln. Men det verkar lite långsökt för båda sidor har slutet fungera. Då är kabelbrott inte det första jag tänker på utan fel på elektroniken, förstärkare eller nåt.
Senast redigerat av Bassiehof (23 mars 2016)

16 Inlägg
23 mars 2016
Trådstartare
Jo vet att högtalarna fram går till stereon och dom bak till en förstärkare fram så kan va stereon ska testa med multimeter om jag för ström till högtalarna eller signal

394 Inlägg
23 mars 2016
Simpa895 skrev:
Jo vet att högtalarna fram går till stereon och dom bak till en förstärkare fram så kan va stereon ska testa med multimeter om jag för ström till högtalarna eller signal

Tyckte du skrev att du kollat stereon..

16 Inlägg
23 mars 2016
Trådstartare
jo allt verkar vara i har dock en skyddsjord som är löst å tejpad ska testa byta säkring för skoj oxå

Sök