Hej!
Är fruktansvärt dålig på allt som har med ljud att göra, är relativt händig men har kommit till min gräns av kunskap för stunden.
Lång historia kort, V50 -04.5 med Premium ljudsystem hade pga tidigare ägare fullständigt slutkörda högtalare, kabelbrott i alla 6.5" i dörrarna,
Är inget ljudfreak men gillar att ha relativt bra ljud med okej bas, (Baslåda blir framtida projekt)
Problemet till hands är att jag har med nya distansringar och allt fått in de nya högtalarna i alla dörrar och via originalkablage "petat" in +- kablarna från högtalarna till sockeln(?) som satt original in i de gamla högtalarna.
Hur går jag tillväga för att använda det nya delningsfiltret? Kapa originalkablarna? hur vet jag isåfall vilken av dom typ 6(?) kablarna som går in i sockeln som ska in vart i delningsfiltret?
och för att svara på det uppenbara, ja, jag tänker använda originalkablaget pga tidsbrist för att dra helt nytt, vill helt enkelt att de ska funka relativt bra
Är i stort sett första inlägget för mig så ber om ursäkt i förväg ifall jag missat någon regel eller missat något färdig tråd som redan har svaret! Jag har dock letat!
Tack på förhand!