2727
Sök

Volvo S80 2,4 -00 Konstig fel

681 Inlägg
6 april 2016
Trådstartare
Idag när jag skulle prova starta bilen så drog det broms fel,  stanna genast. Prövade starta men bilen ville inte gå igång. Drog ut nyckel och la i den igen, då var texten borta och bilen startade. Hade autocom inkopplad och bilen laddade mellan 14.10-14.29v. Enda som stod ni var växellåda service erfordras. Efter 10 min när jag prövade AC så dog bilen.

Tror generator är bytt till en begagnad, någon har fräst NBO på den.

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
9 april 2016
Då blir det till att felsöka ac.n..
Dra av sladden vid ac.n för att se om det möjligtvis är kortslutning eller kabelskada..
Slå på ac.n och se vad som händer..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

681 Inlägg
9 april 2016
Trådstartare
Har kommit fram till att AC kompressorn är trasig iaf.
Bilen går bra nu, men enda som står nu är Växellåda service erfordras, vet ej vad man ska göra åt det

681 Inlägg
18 april 2016
Trådstartare
Lyckades få bort växellåda service erfordras förra vecka. Har kört med bilen och den har gått bra. Men ikväll när jag skulle starta den så ville den inte alls gå igång. Alla kontrolllampor lyste och det stog bromsfel och växellåda service erfordras igen. Varvmätaren var helt död också. Försökt starta flera gånger och ibland gick den några sekunder. Väntade några minuter och prövade igen och då gick den igång och alla kontrolllampor slockande och bromfel var borta. Vad e det som spökar?

Kan nämnas att det regnade idag och jag körde inte bilen i helg annars har jag kört den varje dag.

Sök