denna sällsynta mk1:an får lite uppfräschning.. målet är att ha en fin bruksbil och den ska bli en investering för framtiden. ja just det, den ska renoveras och sen njutas av sen ska den långtidsförvaras. :-)
Hade inte golfarna med spolning på bakrutan en spolarvätskebehållare i höger eller vänster sida bak i bagagen? Om jag inte minns fel så rymde den 1,5-2liter, bara att dra en slang till framrutan med en backventil i början på slangen. Rent och snyggt i motorrummet
Hade inte golfarna med spolning på bakrutan en spolarvätskebehållare i höger eller vänster sida bak i bagagen? Om jag inte minns fel så rymde den 1,5-2liter, bara att dra en slang till framrutan med en backventil i början på slangen. Rent och snyggt i motorrummet
Jo sant men min bil har ej det så jag måste dra dit ny elkabel och slangen.. Jag tänkte gömma i motorrummet under golvet där batteriet stod. Syns inte ens sen. Kabel finns redan där.. Praktiskt ju.. Hmm
Jo sant men min bil har ej det så jag måste dra dit ny elkabel och slangen.. Jag tänkte gömma i motorrummet under golvet där batteriet stod. Syns inte ens sen. Kabel finns redan där.. Praktiskt ju.. Hmm
nu har jag monterat upp hjul på mk1 och ställt den på marken. satans vad lågt det blev!! dock måste jag justera upp den inför besiktningen sen..
och så var jag tvungen ställa undan bilen i en hörna,
på grund av av en stor "beställningsjobb" från en barndomsväns svärfar så jag prioriterar kundens bil högre numera. men självklart ska jag fixa mk1:an om jag har spilltid..
Kanon fint Du har inte möjlighet att ta en bild på den sida där dom visar hur elsystemet ser ut i den eminenta reparationshandboken?
Jag skall precis göra samma sak plus byta motor till en diesel. Precis alla kablar på bilen var det klippt i så det blir ett himla jobb att få ordning på detta.
Kanon fint Du har inte möjlighet att ta en bild på den sida där dom visar hur elsystemet ser ut i den eminenta reparationshandboken?
Jag skall precis göra samma sak plus byta motor till en diesel. Precis alla kablar på bilen var det klippt i så det blir ett himla jobb att få ordning på detta.
Thomas
jodå det kan jag göra men då tar vi det på PM. specifera mer exakt vad du vill få för bild och sånt.
Bilen är TILL SALU! pga ändrade förhållanden och tappat motivation! Kontakta mig på djossarna@hotmail.com eller SMS till 0735128199! Kan ordna bra pris på denna sällsynta bilmodellen!