Har motvilligt bestämt mig för att sälja imprezan och köpa något praktiskt... Jag har dock ingen aning om hur jag ska tänka eftersom jag tenderar att köpa bil mer på känsla än med logiskt tänk.
Jag har två större hundar som måste kunna åka bekvämt.
Jag vill själv åka bekvämt även vid längre resor.
Vi har aldrig med speciellt mycket packning, så det behöver inte vara någon stor bil.
Jag vill såklart att bilen ska vara så bensinsnål som möjligt och inte gå sönder varannan sekund.
Bilen måste vara automatväxlad och får kosta max 40k, men går det att komma undan billigare så vore det mycket bra.
Jag har provkört Citroën C5, kombivarianten såklart. Den överraskade mig positivt, var bekvämare än väntat och hundarna hade ju stor yta längst bak. Hela bilen är dock väldigt stor och jag undrar om det verkligen behövs...
Nu har jag aldrig "byggt om" en bil eller gjort något mer avancerat med en bil än att byta lite lampor, men jag skulle gärna lära mig och om det på något hyfsat lätt vis går att anpassa en bil till perfekt hundbil så gör jag gärna det. Funderar annars på om det finns någon småbil där det går att ta ut baksätena och kanske byta förarsätet till något bekvämt?
Tips?