Jag har redan gjort en del på bilen, så dom första inläggen kommer att vara på det som redan är gjort osv.
Passat TDI byttes bort mot en hederlig S40 2.0 igen, tyckte om den första S40 jag hade och nytt jobb och radhus gjorde att jag behövde ingen diesel
Jag har även gått och startat webbutik med enskild firma, och kommer såklart sponsra mig själv i bygget och bilen blir min demobil.
Detta blir även första året jag är med och tävlar! YAY!!!
Bilen är rätt udda i utseendet, men det var riktigt kul att göra.
375m aluminium tejp gick åt och det tog ungefär 75-80h att göra alltsammans på 3v.
Bilen är sedan lackad med biltemas båtlack, och därefter gått efter med trasor och t-röd för att få bort färg då jag inte ville ha den hellackad.
Lite bilder på det
Sedan dess har bilen istort sett stått orörd då flytten och nytt jobb kom, strax efter kom vintern och en vinterbil hade införskaffats då bilen inte är klarlackad och jag vill inte utsätta den för salt.
Nu är snön borta och det är plusgrader ute!
Jag har börjat med bromsbyten runtom, alla bromsbelägg och även skivorna fram.
Avgassystemet har lossnat i sina fästen vid bakre ljuddämparen så det fixas imorgon och förhoppningsvis är bilen bes lagom till helgen (y)
Planerna för ljudet i år är 8-10st Volvo V40 basar, det är både jag och Mikael Fälth som bygger detta i år. Fälth är han som byggde förra lådan med 3st i Passaten som spelade 128.9db förra året.
I år ska vi pressa dessa till MAX och se vad vi kan få ut. Så igår gav jag mig iväg på jakt efter fler basar och fick tag på 5st!
1 bas lämnades in på BRL i Örebro för mätning av parametrar, och resterande 4 hängde med mig hem för en grundlig rengöring
Som dag och natt med Sonax plastic renovator!! :eek:
Orörda:
Ajax + lacknafta:
Slutresultatet:
Jag har även slipat ner insatserna till framlysena, och överväger att ha dom vita med blank klarlack på bara (y)
Satt även och provade olika diodslingors placeringar och längder, jag kom dock inte fram till något bra resultat eller färg.
Efter detta så började jag strippa ner extra dörrsidorna jag köpt, inte bestämt ännu om jag ska bygga något extra alls i dörrarna eller enbart köra på original plats. Men dörrarna tog 5h att få isär och rensade, har X antal brännmärken på händerna efter varmluftpistolen...
Helhetsbild på basarna och insatserna