4923
Sök

påskynda bakfyllan?

123 Inlägg
9 juni 2007
Ne, hemligheten ligger i att aldrig sluta...... då blir man ju inte bakis tongue
Men som tidigare sagt mycket vatten innan, men de glömmer man jämt, speciellt på krogen!!!! Började min semester igår så det har ölats ifrån torsdag, och lär ju inte upphöra än på ett tag big_smile
Senast redigerat av fritzo (9 juni 2007)

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också

Dr Snuggles
956 Inlägg
9 juni 2007
fritzo skrev:
Ne, hemligheten ligger i att aldrig sluta...... då blir man ju inte bakis tongue
Men som tidigare sagt mycket vatten innan, men de glömmer man jämt, speciellt på krogen!!!! Började min semester igår så det har ölats ifrån torsdag, och lär ju inte upphöra än på ett tag big_smile

Haha så sant så!
Det funkar ju bra så länge man håller på. När man har hållt på i några dagar så märker man ju knappt att man är full längre, men det blir ju desto jobbigare den dagen man beslutar sig för att sluta big_smile
Men vafan, det är det värt

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

89 Inlägg
9 juni 2007
Vara full när man vaknar funkar för mig wink då hinner man dricka vatten och annat innan man blir bakis wink

1 741 Inlägg
9 juni 2007
resorb från apoteket.. en höjdare. nån diaré sak egentligen men hjälper kroppen binda vätskan så att du får i dig mer vätska än vad kroppen kan ta upp vanligtvis..

(kroppen kan bara ta upp omkring 1-2 dl per timme och det hjälper ju då inte att tanka i sig flera liter vatten på en och samma gång få det bara går rakt igenom. men resorb hjälper till att binda mer vätska)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

Maizer
9 juni 2007
För några veckor sen vaknade jag kl 07 på morgonen och trodde ärligt att jag höll på att dö, kändes som hjärnan krympte och så. Gick ner hämta en flaska vatten och tog en ipren, somnade om och när jag vaknade så hade jag inte den minsta bakfyllan på hela dan. Kan ju vara en idé att ställa klockan, gå upp och ta en ipren o gå o sova igen smile

"audiot"
287 Inlägg
9 juni 2007
Det ultimata-anti-bakfyllereceptet är att efter en fylla ALLTID gå och äta något helst flottigt. En hamburgare elller en pizza fungerar utmärkt. Sen när man kommer hem ska man dricka en liter rödmjölk ur förpackning vid kylskåpet, helst i bara kalsonger. Helt ärligt, blir man bakfull efter att ha gjort det så är jag imponerad. 

Tror inte det finns något riktigt bra sätt att avbryta en bakfylla som redan är igång. Det är bara att vänta ut det och hoppas man mår bättre med tiden. Sova är det bästa om mnan vill slippa skiten för stunden.
Mvh

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

House/Trance diggare
287 Inlägg
11 juni 2007
Skitsnack att man måste äta nåt flottigt eller spy, orutinerat om något.

Det man gör är att dricka massvis med vatten och sitta öppe tills man är nykter, så är man helt klar och frisk dagen efter.

420 Inlägg
11 juni 2007
oumi skrev:
Det ultimata-anti-bakfyllereceptet är att efter en fylla ALLTID gå och äta något helst flottigt. En hamburgare elller en pizza fungerar utmärkt. Sen när man kommer hem ska man dricka en liter rödmjölk ur förpackning vid kylskåpet, helst i bara kalsonger.

Hehe helt rätt lol

Proljece?
1 464 Inlägg
11 juni 2007
Groggmugg skrev:
Jackeman skrev:
Man ska inte äta fet mat egentligen, levern är ju upptagen med att ta upp alkoholen, om du då börjar äta fet mat ändras dess funktion och den börjar ta upp fettet. C- vitamin är bra för kroppen, då tar man upp spriten snabbare. Annars funkar ju en bira dagen efter, tar jag nästan alltid..

Vad jag har hört ska man inte äta fet mat dagen efter för kroppen förbränner ingen fett så länge kroppen har alkohol i sej....

Sant eller falskt???? hmm

Jupp du blir av med bakfyllan om du äter efter du har druckit dagen efter vet jag inte är nästan aldrig bakfull. Men C-vitamin tveksamt bara en vitamin ju .. har ju med magens innehåll att göra+vatten brist. Därför man dricker vatten dagen efter smile

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

1 567 Inlägg
11 juni 2007
Glöm allt med att påskynda bakfyllan...Låt bli bilen hela dagen efter..

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

70 Inlägg
11 juni 2007
Man kan inte påskynda bakfylla för att bli nykter tyvärr grabbar big_smile

Eliminator
1 441 Inlägg
11 juni 2007
Drick aldrig efter 12 på natten
Om du gör det stoppa fingrarna i halsen innan du lägger dig,, drick mycket
Avslagen Cola är ett gammalt knep även vatten är ok.
Att förkorta bakfylla går ej,, bara lindra.
Tex med ett riktigt hangoverdagenefterSex.
Annars funkar Eurosport och Discovery Channel bäst på mig liggandes
på rygg och peta navelludd.

Tommy

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Zippin 40's
197 Inlägg
11 juni 2007

"Dieselbilar drar minst bensin"

260 Inlägg
11 juni 2007
Jonni skrev:
Jag har ett tips som hjälper, många tror mig inte..
Men en shot Fernet Branca eller en gammeldansk gör susen, man mår kanon sen

stämmer till 100 %

Iaf Fernet.  Det är ett riktigt gamalt kockknep då man ofta jobbar bakis.

styling har egentligen bara med pengar att göra.

President över Brinkland
465 Inlägg
12 juni 2007
Ät en hamburgar meny, typ super meal, QP eller liknande med plusmeny. det brukar hjälpa mig

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"

677 Inlägg
12 juni 2007
MilleN skrev:
köp Resorb på apoteket, funkar för det mesta tycker jag smile Man ska ta det när man kommer hem på fyllan (lätt att glömma) så återställer det vätskebalansen tills dess att man vaknar.

Annars är det mycket vatten, mycket frisk luft och en rejäl pizza som gäller wink

Kör också stenhårt på det, funkar ganska bra. Och ifall man fortfarande är klen dan efter så är det bara ta en till när man vaknar så känns det bättre efter en timme.

145 Inlägg
12 juni 2007
det bästa är väl egentligen att försöka äta (även om man inte egentligen vill/orkar/känner sig hungrig)...Dricka vatten är väl inte helt fel heller smile

Sök