3577
Sök

Köpråd: Vettig bruksbil kring 50-70k

2 401 Inlägg
9 augusti 2016
AChr skrev:
Nybergrobin skrev:
Det beror kanske lite på vad du känner om volvo......en vanlig v70 2,4d är faktiskt mkt trevlig! 

köpte en v70 2,4d 163hp 2009 förra veckan och jag är supernöjd!

Fördelar: Bra utrymme, tyst vid körning, 0,5 vid långkörning, modernt utseende? men framförallt en volvo!

Nackdelar: volvo? samt skatt på 4,5k ungefär.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om Volvo, men jag får väl erkänna att det inte är någon favorit.
Samtidigt vet jag att de gör bra bilar, så om man ska ta vettet till sig så borde man kanske kika åtminstone lite på dem. Jag vet att en V70 är stor, och där får jag väl säga att den till och med är för stor för mitt behov, men å andra sidan så vad gör det? Drar den ändå så lite är det ju inte direkt någon nackdel.

Den största nackdelen är väl att man lär bli lynchad av vänner och familj. big_smile

Haha jadu fargubben min var inte heller så överdrivet förtjust tongue  Tycker själv att man får mest för pengarna dock!

Betalade 77k på bilia för en 09 summum med en jäkla massa utrustning. 21,1k mil har den gått men det spelar liksom ingen roll på en volvo diesel.

71 Inlägg
9 augusti 2016
Köpte mig en Ford mondeo mk3 kombi 2004 med 2.0 Tdci motorn. Praktiskt som inne i helv (5 vuxna personer sitter otroligt bra - jämförelse med en Volvo Trång70 där du knappt får plats med två vuxna och två barn där Åkkomforten är suverän, jag har åkt från Hbg - Eskilstuna och behöver bara ett pitstop för mig själv och jag får inget ont någonstans. AUX finns också i min. Dricker väl allt ifrån 0.45-0-6 beroende på hur gasglad du känner dig och hur många som sitter i bilen. Min är en 6vxl manuell men finns med automat också, otroligt underskattad bil med sååå bra utrustningsnivåer! Akta dig för rost bara smile Kamkedja är det också! Svårt att hita ex på som gått under 30k mil, driftsäker bil smile

When you drive a new car, you are trying to be someone. When you drive an old car, you have figured out who you want to be.

1 192 Inlägg
10 augusti 2016
Skoda Superb är en bil som ofta glöms bort. Du får en lågmilad 2009 till samma pris som en 2006 E90 med betydligt fler mil. Då ingår ofta häpnadsväckande mycket utrustning till det priset dessutom och bilen ser skitsnygg ut. Det är absolut en bil jag själv skulle fundera över om jag var i dina kläder.

http://www.blocket.se/orebro/Skoda_supe … mp;amp;w=3
http://www.blocket.se/dalarna/Skoda_sup … mp;amp;w=3

Dessa bilar ska jämföras med BMW 5 serie och Mercedes E klass men priset är ett helt annat.

336 Inlägg
11 augusti 2016
Trådstartare
Nybergrobin skrev:
Haha jadu fargubben min var inte heller så överdrivet förtjust tongue  Tycker själv att man får mest för pengarna dock!

Betalade 77k på bilia för en 09 summum med en jäkla massa utrustning. 21,1k mil har den gått men det spelar liksom ingen roll på en volvo diesel.

Hade brutit mot mina egna principer om jag valt Volvo, men vad tusan, ibland får man tumma lite på sina principer. Får se, kanske svänger förbi lokala Volvo-handlaren och kollar lite.

Kubista skrev:
Köpte mig en Ford mondeo mk3 kombi 2004 med 2.0 Tdci motorn. Praktiskt som inne i helv (5 vuxna personer sitter otroligt bra - jämförelse med en Volvo Trång70 där du knappt får plats med två vuxna och två barn där Åkkomforten är suverän, jag har åkt från Hbg - Eskilstuna och behöver bara ett pitstop för mig själv och jag får inget ont någonstans. AUX finns också i min. Dricker väl allt ifrån 0.45-0-6 beroende på hur gasglad du känner dig och hur många som sitter i bilen. Min är en 6vxl manuell men finns med automat också, otroligt underskattad bil med sååå bra utrustningsnivåer! Akta dig för rost bara smile Kamkedja är det också! Svårt att hita ex på som gått under 30k mil, driftsäker bil smile

En gammal Mondeo känns väl måttligt intressant. Inte en nyare heller, tyvärr, de tilltalar mig inte alls.

Cracksoup skrev:
Skoda Superb är en bil som ofta glöms bort. Du får en lågmilad 2009 till samma pris som en 2006 E90 med betydligt fler mil. Då ingår ofta häpnadsväckande mycket utrustning till det priset dessutom och bilen ser skitsnygg ut. Det är absolut en bil jag själv skulle fundera över om jag var i dina kläder.

http://www.blocket.se/orebro/Skoda_supe … mp;amp;w=3
http://www.blocket.se/dalarna/Skoda_sup … mp;amp;w=3

Dessa bilar ska jämföras med BMW 5 serie och Mercedes E klass men priset är ett helt annat.

Kan nog vara värt att titta närmre på - Känns som det kan vara ett trevligare alternativ än till exempel Octavia RS. Tack för tipset!

Just turbo power, no real shit.

Sök