2514
Sök

Köpråd Golf 2.0TDI 2007, 16500 mil!

Forummoderator
18 041 Inlägg
11 augusti 2016
#21
Din A6 hade värmare med elpatron. Den ska vara en smula trögare än Webaston som finns i golfen. Har googlat runt lite och den värmer även motor under cirka 3-5 grader ute. Måste fungera. Annars kan du ställa av bilen till vintern och veva igång den till sen vår igen...

Försökte hitta priser på beg men problemet verkar vara stort. Lika så efterfrågan på dessa värmare. Du får kolla själv.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Forummoderator
18 041 Inlägg
11 augusti 2016
#22
mangeSBR skrev:
Det kan vara så enkelt att värmaren låst sej, efter 3 startförsök  om man har mindre än kvarts tank så låser den sej själv, man måste åka till vag och låsa upp den ,eller om nån har vcds
Jag låste själv nämligen upp blockeringen på min caddy jag köpte nyligen å värmaren hoppade igång så fint så

3 startförsök? En tdi glöder man inte över -15 grader. Låter som en stenkross förvisso men hur gick det till?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

390 Inlägg
12 augusti 2016
Trådstartare
#23
Hybridsmurfen skrev:
Din A6 hade värmare med elpatron. Den ska vara en smula trögare än Webaston som finns i golfen. Har googlat runt lite och den värmer även motor under cirka 3-5 grader ute. Måste fungera. Annars kan du ställa av bilen till vintern och veva igång den till sen vår igen...

Försökte hitta priser på beg men problemet verkar vara stort. Lika så efterfrågan på dessa värmare. Du får kolla själv.

Va??? Min audi a6 hade ingen dieselvärmare överhuvudtaget. Vaddå trögare än golfen?


390 Inlägg
12 augusti 2016
Trådstartare
#24
mangeSBR skrev:
Det kan vara så enkelt att värmaren låst sej, efter 3 startförsök  om man har mindre än kvarts tank så låser den sej själv, man måste åka till vag och låsa upp den ,eller om nån har vcds
Jag låste själv nämligen upp blockeringen på min caddy jag köpte nyligen å värmaren hoppade igång så fint så

Det där hoppas jag också på att det är. När jag trycker på fjärren så blinkar det grönt bara men inget händer. Även när jag försöker starta den inifrån bilen genom att trycka på "heat" knappen så lyser den i några sekunder men slocknar sedan. Vart sitter säkringarna för Webaston? Kanske kan börja kolla där innan man lämnar in den för en felsökning.


Forummoderator
18 041 Inlägg
12 augusti 2016
#25
MasterCar skrev:
Hybridsmurfen skrev:
Din A6 hade värmare med elpatron. Den ska vara en smula trögare än Webaston som finns i golfen. Har googlat runt lite och den värmer även motor under cirka 3-5 grader ute. Måste fungera. Annars kan du ställa av bilen till vintern och veva igång den till sen vår igen...

Försökte hitta priser på beg men problemet verkar vara stort. Lika så efterfrågan på dessa värmare. Du får kolla själv.

Va??? Min audi a6 hade ingen dieselvärmare överhuvudtaget. Vaddå trögare än golfen?

Nej. Elpatron. Ej diesel.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

162 Inlägg
12 augusti 2016
#26
Hybridsmurfen skrev:
mangeSBR skrev:
Det kan vara så enkelt att värmaren låst sej, efter 3 startförsök  om man har mindre än kvarts tank så låser den sej själv, man måste åka till vag och låsa upp den ,eller om nån har vcds
Jag låste själv nämligen upp blockeringen på min caddy jag köpte nyligen å värmaren hoppade igång så fint så

3 startförsök? En tdi glöder man inte över -15 grader. Låter som en stenkross förvisso men hur gick det till?

3 startförsök av dieselvärmaren med för lite diesel i tanken

390 Inlägg
12 augusti 2016
Trådstartare
#27
mangeSBR skrev:
Hybridsmurfen skrev:
mangeSBR skrev:
Det kan vara så enkelt att värmaren låst sej, efter 3 startförsök  om man har mindre än kvarts tank så låser den sej själv, man måste åka till vag och låsa upp den ,eller om nån har vcds
Jag låste själv nämligen upp blockeringen på min caddy jag köpte nyligen å värmaren hoppade igång så fint så

3 startförsök? En tdi glöder man inte över -15 grader. Låter som en stenkross förvisso men hur gick det till?

3 startförsök av dieselvärmaren med för lite diesel i tanken

Möjligtvis att den tidigare ägaren har blockerat värmaren. Vart sitter säkringarna för värmaren?


162 Inlägg
12 augusti 2016
#28
MasterCar skrev:
mangeSBR skrev:
Hybridsmurfen skrev:

3 startförsök? En tdi glöder man inte över -15 grader. Låter som en stenkross förvisso men hur gick det till?

3 startförsök av dieselvärmaren med för lite diesel i tanken

Möjligtvis att den tidigare ägaren har blockerat värmaren. Vart sitter säkringarna för värmaren?

Ingen aning var säkringarna sitter, kolla boken
Jag brukar bara koppla in datorn å läsa ur felkoder,sen jobbar man utifrån vilka felkoder man får

390 Inlägg
12 augusti 2016
Trådstartare
#29
mangeSBR skrev:
MasterCar skrev:
mangeSBR skrev:

3 startförsök av dieselvärmaren med för lite diesel i tanken

Möjligtvis att den tidigare ägaren har blockerat värmaren. Vart sitter säkringarna för värmaren?

Ingen aning var säkringarna sitter, kolla boken
Jag brukar bara koppla in datorn å läsa ur felkoder,sen jobbar man utifrån vilka felkoder man får

Du bor inte i göteborgstrakterna eller:p
Aa, jag får kolla i boken och arbeta lite med detta innan jag bestämmer mig för att boka tid hos VW eller annan verkstad.


162 Inlägg
12 augusti 2016
#30
MasterCar skrev:
mangeSBR skrev:
MasterCar skrev:

Möjligtvis att den tidigare ägaren har blockerat värmaren. Vart sitter säkringarna för värmaren?

Ingen aning var säkringarna sitter, kolla boken
Jag brukar bara koppla in datorn å läsa ur felkoder,sen jobbar man utifrån vilka felkoder man får

Du bor inte i göteborgstrakterna eller:p
Aa, jag får kolla i boken och arbeta lite med detta innan jag bestämmer mig för att boka tid hos VW eller annan verkstad.

Stockholm dessvärre


Sök