AndersWestlund skrev:
tkd_rille skrev:
AndersWestlund skrev:
Ja men det hade väl varit ett bra pris, släng in 1års garanti med så köper jag den direkt
. Min volvo v70n var slut redan efter 14.000mil. Ju mer delar som byttes ju mer gick sönder typ, hade tjänat på att leasa en bil om jag räknar ut nu efter de 8åren jag ägde den. Därav är jag allergisk mot mil, fast å andra sidan gick batteriet sönder på en väns 2år gamla bil och ett nytt kostade halva bilens nypris där ingen garanti fanns, så visst kan man ha otur med "nya" bilar med.
Nej jag jobbar inte ideelt, skulle säkert må bättre av det och dina skattepengar hade kunnat läggas på bättre och mer långsiktiga lösningar, men jag tackar för att du arbetar och betalar min lön
.
Bilförsäljare skulle jag aldrig stå ut med att vara, vet hur den branchen fungerar =p, därav man kan pruta enormt mycket på blocket.
Klart de varit bra pris, du kan få en 2004 för de pengarna men då har du ett vrak med rost på. Man får garanterat inte garanti för de pengarna.
Får jag fråga vad för bil din vän hade? Ett batteri som kostar halva bilens nypris låter som en tesla eller valfri elbil. Men den går jag dock inte på då tex renault ersätter batteriet kostnadsfritt i upp till 6 år. Tror du mytar lite för mycket där om bilen inte kostade 10000 helt ny.
Jag arbetar gärna för din skull så du slipper bli bostadslös, men jag plockar tillbaka nästa 100% av min skatt så den gick inte
Tesla var det, ca 700.000kr nypris och nytt batteri byte osv en bit över 300.000kr. Han valde dock ej att göra bytet utan lät den stå i sin butik. Den var ovanlig och fräck när den kom, men sen blev den lika ovanlig som en v70 här i sverige.
Oj det var riktigt imponerande att du kan plocka tillbaka så mycket skatt, det hade jag med velat. Hade blivit 6-7000kr mer i månaden att lägga på något roligare. Ibland är det skönt att inte vara höginkomsttagare 😂
Tesla ger 8 års garanti på batteripacken. Ett nytt kostar 100-150tkr. Sluta trolla nu för fan och ge mig nummret till bilfirman som bytte accarna :-)
Dessutom tar bytet cirka 2 minuter så "Byte osv" var mycket roligt!
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!