3459
Sök

Kupefläkten beter sig konstigt Volvo S80!

390 Inlägg
31 juli 2016
Trådstartare
Hej, jag har en s80 2005 vars kupefläkt ibland går att reglera och ibland inte. Vissa gånger går den i full hastighet och då stängs fläkten inte ens av då man stängt av motorn. När den väl fungerar så fungerar fläkten, jag brukar dra ut säkringen när den inte stängs av då bilen är avstängd.
Kan detta vara fläktmoståndet som är trasigt? Beställer en direkt då.

Mvh
Senast redigerat av MasterCar (31 juli 2016)

390 Inlägg
1 augusti 2016
Trådstartare
Någon?

25 Inlägg
8 augusti 2016
Låter som du har fel på AC-systemet, för min volvo betedde sej likadant så jag fick koppla ur AC:n sen blev fläkten normal igen.

Har man inte råd med V8 får man ta till det näst råaste:V6.

Forummoderator
18 043 Inlägg
8 augusti 2016
MasterCar skrev:
Hej, jag har en s80 2005 vars kupefläkt ibland går att reglera och ibland inte. Vissa gånger går den i full hastighet och då stängs fläkten inte ens av då man stängt av motorn. När den väl fungerar så fungerar fläkten, jag brukar dra ut säkringen när den inte stängs av då bilen är avstängd.

Mvh

Inträffar detta bara varma dagar? Är bilen US-Spec?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

390 Inlägg
10 augusti 2016
Trådstartare
Zilverzurfarn skrev:
Låter som du har fel på AC-systemet, för min volvo betedde sej likadant så jag fick koppla ur AC:n sen blev fläkten normal igen.

Men det roliga är att när fläkten väl är i gång så kyler bilen riktigt bra och värmer otroligt bra. Hur koppla du ur ac:en? Säkring?

390 Inlägg
10 augusti 2016
Trådstartare
Hybridsmurfen skrev:
MasterCar skrev:

Mvh

Första gången detta händer sedan bilen köptes ny 2005.

Forummoderator
18 043 Inlägg
10 augusti 2016
MasterCar skrev:
Hybridsmurfen skrev:
MasterCar skrev:

Mvh

Första gången detta händer sedan bilen köptes ny 2005.

Då kan styrenheten (acc-displayen) vara på väg att ge upp. Ta Zilversurfans råd med en smula skepsis. Det var nog kul igår där, med tanke på alla knepiga inlägg.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

390 Inlägg
20 augusti 2016
Trådstartare
Kommer med en uppdatering, jag bytte ut kupefläkten och motståndet igår. Det jobbiga med bytet var att arbetsställningen va så obekväm, annars fick jag loss fläkten lätt och även tillbakamonteringen var reletivt enkelt då jag tog bort kåpan för kupefiltret också.
Fläkten funkar precis som det skall nu. Hoppas det fungerar ett bra tag framöver smile

Sök