Lite uppdatering av vad som gjorts i sommar på den lille bilen :)
Köpte ett par ND20FA-6 diskanter (ett par dayton diskaten)att sätta i instrumentbrädan, ett par GAS Silver 6,5 tums kitet men skippade att använda disketterna och satte bara 6,5 tums elementen i dörrarna fram. Riktigt imponerade av va GAS gör för prylar alltså. :)
GAS Silver kittet (GS62K) slår många andra dyrare högtalare enligt mig!! Skulle verkligen kunna rekommendera GAS då deras nyare produkter håller riktigt hög kvalitet! TIPS om någon ska börja bygga ljudsystem e att köra på GAS då de tål mycket stryk och de nya ALPHA 500watts steget e helt sjukt om man ger de ström då de kan köras extremt lågt i ohm.
I takt med att jag bytte högtalare så rev jag också ner dörren och ljuddämpare den som jag gjort i bagagen för att få lite trevligare ljud samt mindre missljud. Blev riktigt schyst enligt mig ch jag behåller fortfarande originalfeelingen i bilen som jag ville från början.
Högtalarkablarna är dragna längs med taket och bak till slutstegen. Väldigt enkel och bra lösning då de inte kommer nära något.
Bytte även ut syra batteriet och Gas 18ah batteriet jag hade i bilen och satte in två banner 70ah AGM batterier vilket lyfte ljudet nästan mest av allt :)
Lite bilder från de jag gjort.
De nya batterierna.
Hur dörrarna gick från plåtskramlande metanbitar till välljudande Högtalare :)
La extra dämpmatta i dörrarna för att ta upp missljud och så ljudet bakåt absorberas.
De nya doskanterna gick inte riktigt i de gamla hållarna så fick modifiera lite men nöjd med slutresultatet :)
GS6SK 6.5tums elementet monterad i dörren (Sitter högtalargaller över nu dock )
Kommer lite mer bilder på hur det ser ut i bagagen som jag inte hunnit ta. Sen är de inte mycket kvar innan bilen är klar :D